Ratuj Głuszca
audiR4

Audi R4 z centralnie umieszczonym silnikiem wejdzie do produkcji na przełomie 2014 i 2015 roku i będzie dzieliło płytę podłogową z podobnymi konstrukcjami marek Porsche i Volkswagen.
Samochód powstanie na nowej aluminiowej ramie przestrzennej, pozwalającej zintegrować najnowocześniejsze układy wspomagające jazdę. Krążą pogłoski, iż produkcyjna wersja R4 będzie dzieliła przedni pas nadwozia z Boxsterem trzeciej generacji, który z kolei będzie nawiązywał do większego brata, czyli modelu 911. Anonimowy przedstawiciel Audi zapewnia jednak, że tył pojazdu będzie radykalnie różny od bliźniaczych modeli.

W gamie jednostek napędowych znajdą się początkowo dwa silniki benzynowe. Będą one montowane poprzecznie w tylnej części kabiny i będą dostarczać moc do tylnych kół. Z nieoficjalnych informacji wynika, że słabszy z motorów powstanie na bazie obecnie oferowanego 2-litrowego, czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem i będzie rozwijała około 230 KM.

Drugi z silników będzie produkował około 350 KM z 2,5 litra pojemności skokowej, co zapewni autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h poniżej 5 sekund i prędkość maksymalną w granicach 280 km/h.

Koncern rozważa także możliwość wprowadzenia do oferty 2-litrowego diesla o mocy przynajmniej 200 KM.

Autor: Marcin Skrzyński

Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.