Ratuj Głuszca
audi3

Nowe Audi Q3 to SUV klasy premium, który znakomicie sprawdzi się w mieście dzięki swoim kompaktowym rozmiarom.

Nowe Audi Q3 to SUV klasy premium, który znakomicie sprawdzi się w mieście dzięki swoim kompaktowym rozmiarom.

Audi Q3 w podstawowej wersji waży prawie 1500 kilogramów. Maska oraz tylna pokrywa obejmująca światła są wykonane z aluminium. Do usztywnienia i zabezpieczenia kabiny pasażerskiej użyto stali o bardzo wysokiej wytrzymałości. Niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,32 wpływa na znaczne obniżenie poziomu zużycia paliwa.

Wnętrze auta jest ergonomiczne, dobrze wykończone i bardzo przestronne. Klienci mają również wiele możliwości, aby wyrazić swój własny styl, ponieważ Audi oferuje różne materiały oraz opcje kolorystyczne do wyboru. Bagażnik ma pojemność 460-1365 litrów i jest idealny dla osób aktywnie spędzających wolny czas.

Na życzenie można wzbogacić wyposażenie standardowe o opcje pochodzące bezpośrednio z klasy samochodów luksusowych. Należą do nich na przykład reflektory ksenonowe plus z technologią adaptive light, które doskonale doświetlają drogę na zakrętach i ulepszony asystent parkowania, ostrzegający kierowcę także przed bocznymi przeszkodami.

Audi ma także bogatą ofertę Infotainment – system nawigacji z twardym dyskiem, MMI Navigation plus oraz Bose Surround Sound System z efektownie podświetlonym głośnikiem niskotonowym z przodu, telefon samochodowy z Bluetooth i hotspotem Wi-Fi, dzięki któremu Q3 potrafi łączyć się z Internetem.

Dla kompaktowego SUVa klasy premium Audi będzie oferowało trzy silniki czterocylindrowe – jeden TDI i dwa TFSI. Wszystkie jednostki napędowe posiadają bezpośredni wtrysk paliwa, turbodoładowanie, system rekuperacji oraz system start-stop. Zapewniają one moc od 103 kW (140 KM) do 155 kW (211 KM) i są nie tylko dynamiczne ale również wydajne. Nieco później model Q3 dostępny będzie z silnikiem 2.0 TDI o mocy 103 kW (140 KM) i napędem na przednie koła. Zużycie paliwa w tej wersji wynosi mniej niż 5,2 litra na 100 km.

Najmocniejsza wersja jednostki benzynowej i wysokoprężnej współpracuje z napędem na wszystkie koła quattro i 7-stopniową przekładnią S-tronic umożliwiającą błyskawiczną zmianę biegów. W przekładni S-tronic zastosowano innowacyjne rozwiązanie: jeżeli kierowca wybierze tryb „efficiency” podczas fazy wybiegu podwójne sprzęgło jest rozłączone i pozwala Q3 toczyć się swobodnie. Również w ten sposób zmniejszone zostaje zużycie paliwa.

Dzięki Audi drive select kierowca może korzystając z czterech trybów pracy dopasować działanie poszczególnych systemów do indywidualnego stylu jazdy i wpływać m.in. na system zarządzania silnikiem i opcjonalną regulację tłumienia amortyzatorów. Zawieszenie Q3 z czterowahaczową osią tylną, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego i wydajny układ hamulcowy zostały odpowiednio dopracowane.

1audi3 600x350 Audi Q3 polska premiera

Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.