Ratuj Głuszca
Audi A1 quattro

Audi A1 quattro to nie zabawka… To prawdziwa drogowa wyścigówka, która swoimi osiągami zawstydza większość samochodów jeżdżących po drogach. Ten niewielki hot hatch z Ingolstadt ma pod maską turbodoładowany, czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 256 KM uzyskiwanej przy 6 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest dostępny w przedziale od 2 500 do 4 500 obr./min. Jednostka 2.0 TFSI współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną, przekazującą napęd na cztery koła. Jak przystało na auto sportowe sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 245 km/h. Co ciekawe, producent deklaruje, że A1 quattro zadowala się średnio 8,5 litrami paliwa na 100 kilometrów.

W parze z wysilonym silnikiem idzie specjalnie zestrojone zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i układem wielowahaczowym z tyłu. W A1 quattro zastosowano także elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy oraz system ESP z trybem sport (można też całkowicie odłączyć elektroniczną „nianię”). Dopełnieniem całości są 18-calowe obręcze aluminiowe z oponami 225/35.

Samochód oferowany jest wyłącznie w metalicznym kolorze Glacier White z czarnym dachem i czarnymi elementami dekoracyjnymi nadwozia. Specjalnie dla tego modelu opracowano także pakiet aerodynamiczny, obejmujący nowy zderzak przedni, nakładki progowe, spoiler dachowy oraz tylny dyfuzor.

Wewnątrz znalazły się kubełkowe fotele obciągnięte czarną skórą Nappa i wykończone czerwonymi nićmi. Jest również sportowa kierownica ze spłaszczoną dolną częścią, aluminiowa dźwignia zmiany biegów oraz zmodyfikowana tablica przyrządów.

Audi A1 quattro wejdzie do sprzedaży w drugiej połowie przyszłego roku. Powstaną zaledwie
333 egzemplarze tego modelu.

Źródło: kopalniawiedzy.pl

Autor wpisu: pw

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.