Ratuj Głuszca
aston

Aston Martin wprowadził zmiany stylistyczne i technologiczne w modelu DB9. „Lifting” objął zarówno wersję Coupe, jak i Volante.

Model DB9 2013 można poznać po przeprojektowanej masce silnika, zmienionej ramce osłony chłodnicy oraz nowych wlotach powietrza w przednich błotnikach. W tylnej części znalazł się z kolei nowy zderzak oraz większy spoiler stanowiący przedłużenie pokrywy bagażnika.

Wnętrze zostało wykończone materiałami wyższej jakości, natomiast klienci mogą teraz zamówić konfigurację siedzeń typu 2+2. Producent oferuje także lekkie fotele sportowe, które pozwalają obniżyć masę całkowitą auta o 17 kilogramów. Lista wyposażenia dodatkowego zawiera kamerę cofania (standard w USA), dwa pakiety Carbon (nadwozie i wnętrze) oraz skórzaną podsufitkę.

Odświeżony DB9 wykorzystuje standardowe ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo oraz system adaptacyjnych amortyzatorów Adaptive Damping System (ADS) oferujący trzy tryby pracy: Normal, Sport i Track.

Inżynierowie z Wielkiej Brytanii unowocześnili również silnik V12 pracujący pod maską nowego DB9. Jednostka o pojemności 5,9 litra otrzymała m.in. przeprojektowany blok cylindrów, nową głowicę, unowocześnioną pompę paliwową i zmodyfikowany kolektor dolotowy. Wszystko to pozwoliło zwiększyć moc z 470 do 510 KM oraz maksymalny moment obrotowy z 600 do 620 Nm. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy (o 0,2 sekundy szybciej od poprzednika) i rozpędza się maksymalnie do 295 km/h.

Aston Martin DB9 2013 zadebiutuje w Paryżu.

Źródło: mototarget.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.