Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Czy to debiut trzech modeli, rekordowe udziały w rynku europejskim, czy też stulecie istnienia, przy ekspozycji Chevroleta w Genewie dzieje się naprawdę dużo.
object2 Wielkie świętowanie na stoisku Chevroleta w Genewie ?

Najważniejszym z wydarzeń jest światowa premiera produkcyjnej wersji Cruze’a hatchback, o sportowej stylistyce, jak również europejskie debiuty eleganckiego Aveo w wersji sedan oraz legendarnego Camaro w wersji kabriolet. Produkowany przez Chevroleta zdobywca licznych nagród, samochód elektryczny o zwiększonym zasięgu o nazwie Volt, tym razem nie tylko zajmuje jedno z miejsc wystawowych. Północnoamerykański Samochód Roku dostępny będzie również podczas krótkich jazd testowych organizowanych w ramach imprez Chevroleta w pawilonie zielonym (Pavillon Vert) podczas dni prasowych i dni otwartych dla zwiedzających.

Zalety wszystkich eksponowanych nowości Chevroleta potwierdza najlepszy w historii udział marki w rynku europejskim uzyskany w 2010 roku, w tym roku zaś spółka zamierza zrealizować ambitny program działań wyznaczających 100-lecie rozpoczęcia produkcji samochodów marki Chevrolet.

Cruze hatchback

Produkcyjna wersja nowego Cruze’a w wersji hatchback debiutuje właśnie w Genewie. Moment na jego prezentację nie mógłby być dla Chevroleta lepszy, skoro w grudniu, po raz pierwszy w swojej historii, dzięki czterodrzwiowemu Cruze’owi Chevrolet zdobył mistrzostwo WTCC.

Wprowadzenie na rynek nowego hatchbacka daje klientom możliwość alternatywnej wersji nadwozia do utytułowanego sedana i jest kolejnym dowodem intencji Chevroleta zmierzających do wprowadzenia zasady „wysoka wartość za atrakcyjną cenę” do segmentów dominujących na rynku europejskim. Segment samochodów kompaktowych w Europie stanowi jedną czwartą całego rynku, przy czym hatchbacki odgrywają tu kluczową rolę i stanowią około 65% całkowitej sprzedaży w segmencie pojazdów kompaktowych.

Dzięki atrakcyjnej, opadającej linii dachu w stylu coupe i krótkim zwisom z przodu i z tyłu, nowy Cruze hatchback cechuje ten sam dynamiczny wygląd, co wersję sedan, i sprawia, iż staje się on natychmiast rozpoznawalny. Hatchback wykorzystuje tę samą konstrukcję integralnej ramy nadwozia (BFI) gwarantującą doskonałe właściwości jezdne, odpowiednio dobrane do europejskich gustów. Przekonali się już do niego klienci Chevroleta na całym świecie, a w 2010 roku sprzedaż modelu Cruze w wersji sedan przekroczyła prognozy i uczyniła z niego najlepiej sprzedający się samochód osobowy Chevroleta na świecie.

Przestrzeń bagażnika Cruze’a w wersji hatchback ma blisko 400 litrów pojemności i obejmuje dzieloną w stosunku 60/40 tylną kanapę. Wprowadzenie do sprzedaży zaplanowano na połowę 2011 roku.

Aveo sedan

Patrząc z przodu, dostrzec można, iż wersje sedan i hatchback dzielą identyczny, zdecydowany wygląd z wyeksponowanymi, podwójnymi reflektorami przednimi, podwójnym grillem i kompaktowymi, wyprężonymi panelami nadwozia. Wznosząca się linia progów w wersji sedan jest szczególnie uderzająca i nadaje nowemu czterodrzwiowemu pojazdowi ekskluzywne linie, zaś łagodnie wybrzuszone nadkola mieszczące koła w rozmiarach do 17 cali podkreślają elegancki wygląd tego niewielkiego sedana.

Chevrolet zakłada, iż bardziej dojrzały design sedana, w przeciwieństwie do hatchbacka, przyciągać będzie innego rodzaju klientów, w szczególności rodziny. Walory praktyczne nowego auta są doskonale widoczne w ilości przestrzeni zapewnionej w tak niewielkim samochodzie. Przy długości 4,389 mm i szerokości 1,735 mm, nowe Aveo w wersji sedan jest dłuższe i szersze od obecnego modelu, co zapewnia mu bardziej przestronne wnętrze. Przestrzeń bagażowa jest jedną z największych w tej klasie i wynosi 502 litry.

Wnętrze nowego Aveo charakteryzuje się nowoczesnym designem widocznym w elementach takich, jak inspirowana motocyklami tablica przyrządów z analogowym obrotomierzem połączonym z cyfrowym prędkościomierzem.

Dostępna będzie bogata oferta silników benzynowych i diesla, obejmująca silniki benzynowe 1.2 l (70 KM i 86 KM), jednostkę o pojemności 1,4 litra (100 KM) oraz 1,6 litra (115 KM). Po raz pierwszy w historii Aveo oferowane będzie z dwoma wersjami silnika diesel o pojemności 1,3 litra (75 KM i 95 KM) z technologią Start/Stop. We wszystkich silnikach wykorzystano najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, takie jak inteligentny system zmiennych faz rozrządu, podwójne, ciągłe zmienne fazy rozrządu czy też technologia wtrysku paliwa common rail stosowana w silnikach diesla.

Po raz pierwszy zastosowana przez Chevroleta w małym samochodzie sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów dostępna będzie opcjonalnie w wersjach Aveo 1.4 i 1.6 na większości rynków; w zależności od silnika dostępne będą pięcio- lub sześciostopniowa skrzynie biegów.

Aveo w wersji sedan i hatchback wejdzie do sprzedaży w całej Europie tego lata.

Camaro coupe i kabriolet

Camaro w wersji coupe i kabriolet z pewnością przyciągnie w Genewie mnóstwo uwagi. Z chwilą wprowadzenia do sprzedaży w wybranych salonach Chevroleta we wrześniu tego roku, Camaro w wersji coupe i kabriolet dostępne będzie z silnikiem V8. Dzięki silnej, niskiej linii oraz proporcjom przodu i tyłu pojazdu pozostającym wiernym oryginalnej koncepcji, design nowego Camaro stanowi potwierdzenie jego bogatej przeszłości, a jednocześnie nie daje się złapać w pułapkę staromodności.

Silnik V8 o mocy 432 KM i pojemności 6,2 l, generuje moment obrotowy równy 569 Nm i zapewnia nowemu Camaro moc dopasowaną do jego wyglądu. W wersji wyposażonej w sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów, silnik generuje 405 KM/556 Nm i wykorzystuje funkcję aktywnego zarządzania paliwem (Active Fuel Management) pozwalającą na jazdę na wyłącznie czterech cylindrach w przypadku niewielkiego obciążenia.

Elementy wykończenia wnętrza Camaro cechuje doskonałe zrównoważenie historii i nowoczesności, zaś takie elementy, jak np. duże chromowane elementy kontrolne, matowe powierzchnie oraz materiały klasy Premium cechuje najwyższa jakość.

W podwoziu modelu Camaro standardowo wykorzystywany jest układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy (opracowany przez koncern GM układ Stabilitrak) oraz kontroli trakcji, zaś tryb „Sportowy” pozwala na szybszą jazdę, np. na torach wyścigowych. Funkcja Launch Control pozwala na szybkie i bezpieczne ruszanie dzięki zastosowaniu dużych, wentylowanych tarcz hamulcowych (355/365 mm przód/tył), uzupełnionych o czterotłokowe aluminiowe zaciski Brembo gwarantujące doskonałe właściwości hamowania.

Camaro oferuje szereg funkcji bezpieczeństwa, w tym dwustopniowe przednie poduszki powietrzne, montowane w przednich fotelach boczne poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, jak również kurtyny powietrzne chroniące pasażerów zajmujących fotele przednie i tylne.

Camaro od początku projektowany był pod kątem produkcji w obu wersjach: coupe i kabriolet, a wyposażony został w najnowszy, elektrycznie składany dach, którego złożenie zajmuje zaledwie 20 sekund. Wytwarzany we współpracy z tym samym producentem, który wytwarza dachy do Corvette w wersji kabriolet, działa na podobnej zasadzie – składa się w literę Z i zamyka za pomocą pojedynczego, wygodnego uchwytu umiejscowionego w środkowej części panelu szyby przedniej. Dach wykonano z grubego, trwałego płótna z materiałem wytłumiającym, zapewniającym cichą jazdę po rozłożeniu dachu. W dachu umieszczono również ogrzewaną szybę tylną.

Konstruktorzy Chevroleta chętnie podkreślają fakt, iż wersja kabriolet nie jest typowym krążownikiem szos, lecz może mierzyć się z wersją coupe w kategoriach jazdy i prowadzenia dzięki czterem strategicznym wzmocnieniom zwiększającym już wyjątkowo sztywną konstrukcję nadwozia; obejmują one biegnące przez całą szerokość wzmocnienie ukryte pod maską, wzmocnione zawieszenie układu przenoszenia napędu, wzmocnienie tunelu podwozia oraz zastosowane z przodu i z tyłu wzmocnienia w kształcie litery V.

2010: rok rekordowej sprzedaży

Wygrana WTCC nie stanowiła dla Chevroleta jedynego powodu do świętowania w 2010 roku. Rok ten zakończył się ogólnym poziomem sprzedaży w wysokości 477 194 pojazdów, co stanowiło wzrost o 12,0 procent w stosunku do 2009 roku i drugi najlepszy historycznie rezultat osiągnięty przez Chevroleta w Europie.

Udział Chevroleta w rynku europejskim wzrósł do historycznie najwyższej wartości 2,5 procent. Rok zakończył się rekordowymi wynikami czwartego kwartału (2,7-procentowy udział w rynku) oraz miesiąca grudnia (3,0-procentowy udział w rynku). Na przestrzeni całego roku całkowity udział w rynku wzrósł łącznie na 21 rynkach europejskich.

2011: Stulecie istnienia

Dobre wyniki doskonale przygotowały grunt na najbliższy rok – rok stulecia istnienia Chevroleta. W listopadzie 1911 roku, urodzony w Szwajcarii kierowca wyścigowy i konstruktor Louis Chevrolet, we współpracy z amerykańskim biznesmenem Williamem Crapo Durantem, założył firmę Chevrolet Motor Company w miejscowości Flint w stanie Michigan, a pierwszym modelem Chevroleta był luksusowy, sześciocylindrowy Classic Six, którego produkcja rozpoczęła się wkrótce potem. Dla podkreślenia tej historycznej okazji firma planuje zrealizować ambitny program działań. Bliższe informacje przedstawiane będą przez cały rok.

 Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.