Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

W Polsce w 2009 roku sprzedano 320 010 nowych aut osobowych, czyli o 3 sztuki więcej niż w 2008 r. – informuje instytut Samar monitorujący rynek. Część tych pojazdów trafiła za granicę. Z szacunków ekspertów wynika, że ok. 45 tys. aut wyjechało z Polski do Niemiec czy Słowacji. To efekt wprowadzenia w tych krajach rządowych dopłat do zakupu nowych samochodów. Na pozycji lidera polskiego rynku umocniła się w minionym roku Skoda, która sprzedała 37 944 samochodów. To o ponad 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Pozwoliło to zwiększyć udział marki w polskim rynku z 10,3 do 11,9 proc.

 

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej kupowanych w Polsce marek uplasował się Fiat, którego samochody znalazły 31 740 nabywców, o 8,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Fiat umocnił swoją pozycję na rynku z 9,1 do 9,9 proc.

 

Trzecią pozycję zachowała Toyota, która sprzedała 27 821 aut, o 20,2 proc. mniej niż w poprzednim roku. Japońska marka zmniejszyła swój udział w polskim rynku z 10,9 do 8,7 proc.

 

Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Ford – 26 879 sprzedanych aut (wzrost o 15,8 proc.) Volkswagen – 26 640 pojazdów (wzrost o 12,4 proc.), Opel – 22 101 aut (spadek o prawie 21 proc.), Renault – 17 292 pojazdy (spadek o ponad 11 proc.), Kia – ponad 14 tys. aut (wzrost o 24 proc.), Peugeot – 12 619 sztuk (spadek o 23,7 proc.) i Hyundai – 12 545 aut (wzrost o 24,6 proc.).

 

(PAP)

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.