Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Sportowy model LFA znajdzie się w produkcji pod koniec 2010, a teraz już rusza jego przedsprzedaż.object2 Tylko 500 sztuk Lexusa LFA

Dynamiczna sylwetka auta ma odzwierciedlać moc i przyjemność z jazdy. Prototypowy LFA pokazany został na 41. Tokijskim Salonie Motoryzacyjnym (otwartym dla publiczności w dniach od 24 października do 4 listopada br.) na terenie centrum wystawowego Makuhari Messe w Makuhari.

 

Opracowana specjalnie dla modelu LFA jednostka V10 rozwija 90 proc. maksymalnego momentu obrotowego pomiędzy 3700 a 9000 obr/min. 6-stopniowa sekwencyjna skrzynia biegów ASG wyposażona jest w potężne synchronizatory oraz w nowej konstrukcji siłownik zmiany przełożeń, dający kierowcy bezpośrednie wyczucie zmiany przełożenia. Dostępne są cztery tryby jazdy, zaś realizowane przez układ przełączający z siedmiostopniową regulacją prędkości pracy przełączanie na wyższy bieg zajmuje tylko 0,2 sekundy. Połączenie przedniego ustawienia silnika i napędu na tylne koła z krótkim, szerokim i niskim nadwoziem LFA, umożliwiło uzyskanie założonego rozkładu mas przód-tył w proporcji 48:52. Wyczynowe, wysokowydajne tarcze hamulcowe z materiału CCM (kompozyt węglowo-ceramiczny) wraz z elektronicznie sterowanym układem hamulcowym, mają zapewniać skuteczne hamowanie.

 

Wykonana ze zbrojonego włóknem węglowym tworzywa sztucznego CFRP kabina przyczynia się do wysokiej sztywności nadwozia i zmniejszenia jego masy. Konstrukcja ta jest o 100 kg lżejsza od porównywalnej kabiny z aluminium. Producent planuje wyprodukowanie i wprowadzenie do sprzedaży na całym świecie jedynie 500 egzemplarzy tego auta.

źródło: Lexus
www.auto-news.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.