Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Toyota Motor Poland otrzymała z europejskiej centrali w Brukseli numery identyfikacyjne ok. 1,8 mln samochodów, w których mogą się znajdować wadliwe pedały gazu – poinformował we wtorek Jarosław Bąk z Toyoty. Nie wiadomo, ile z nich jest w Polsce, ale polski oddział koncernu to sprawdza i w ciągu najbliższych dni ma podać ich liczbę. „Możliwie, że na liście jest jeden samochód, gdyż się tak trafiło, a może ich być więcej” – wyjaśnił.

 

Toyota Motor Corp. – największa firma motoryzacyjna na świecie – poinformowała, że naprawa wadliwego pedału gazu może dotyczyć w Europie do 1,8 miliona pojazdów, w tym najpopularniejszego modelu, czyli toyoty yaris (wyprodukowanej listopad 2005 – wrzesień 2009), a także corolli (październik 2006 – grudzień 2009), RAV4 (listopad 2005 – listopad 2009), aygo (luty 2005 – sierpień 2009), iQ (listopad 2008 – listopada 2009), auris (październik 2006 – 5 styczeń 2010), verso (luty 2009 – 5 styczeń 2010) i avensis (listopad 2008 – grudzień 2009).

 

W piątek Toyota Motor Europe ogłosiła, że rozpoczyna we wszystkich krajach europejskich serwisową akcję przywoławczą, dotyczącą poprawy pedału gazu. „Dostaliśmy we wtorek z Brukseli akcję przywoławczą. Zawiera ona numery identyfikacyjne pojazdów. Sprawdzamy listę; w najbliższych dniach zostanie ona podana do wiadomości” – powiedział Bąk.

 

W samochodach, które posiadają taką usterkę, pedał gazu pozostanie częściowo wciśnięty i będzie powoli wracał do pozycji spoczynkowej. Może on występować w miarę zużywania się mechanizmów pedału gazu.

 

„Stopniowe zużycie w połączeniu z pewnymi warunkami pracy i otoczenia, może powodować zwiększone tarcie w mechanizmie i prowadzić do konieczności użycia większej siły przy naciskaniu, wolniejszego powrotu, a w najgorszym przypadku do pozostania pedału w pozycji częściowo wciśniętej.” – tłumaczy polski oddział Toyoty.

 

Koncern poinformował, że znalazł sposób na rozwiązanie tego problemu, dopracowuje szczegóły i gdy procedura zostanie zakończona, powiadomi o tym swoich klientów. „Najprawdopodobniej będzie to delikatna zmiana. Będzie dołożona specjalna część, która ograniczy tarcie występujące przy uszkodzonych pedałach gazu” – wyjaśnił Bąk.

 

Dodał, że w najbliższym czasie polscy klienci zostaną poinformowani, gdzie mają się zgłaszać w celu usprawnienia pedału gazu.

 

(PAP)

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.