Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Od kwietnia do września br., czeska marka niezmiennie pozostaje na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży aut osobowych w Polsce. Wyniki sprzedaży jednoznacznie wskazują lidera rodzimego rynku motoryzacyjnego. Przez pół roku żadnej marce nie udało się wyprzedzić Skody, której modele pozostają najchętniej wybieranymi autami.  

We wrześniu Skoda po raz kolejny wyprzedziła rywali. Sprzedała o blisko tysiąc samochodów więcej, niż zajmujący drugą pozycję Fiat. W samym wrześniu na zakup samochodu marki Škoda zdecydowało się 3 438 nabywców (Fiat sprzedał dokładnie 977 sztuk mniej).

Wrześniowe wyniki wskazują również na wysoki udział w rynku. „Udział rynkowy Skody we wrześniu to 13,76 proc. – jedyny ponad 10 proc. w kraju. Wynik narastający – 11,67 proc. też jest obecnie najwyższym wynikiem w skali kraju i – przy rosnącej sprzedaży pod koniec roku – można się spodziewać tylko jego podwyższenia” – mówi Tomasz Koter, Kierownik Zespołu Sprzedaży Flotowej Skoda Auto Polska S.A.
 
Najpopularniejszymi modelami w Polsce są Octavia i Fabia. W okresie styczeń-wrzesień 2009 sprzedano 13 475 sztuk modelu Octavia i 10 990 sztuk Fabii.

Marka także na arenie międzynarodowej, mimo panującego kryzysu, radzi sobie dobrze: wrzesień 2009 był najbardziej udanym miesiącem, jeśli chodzi o sprzedaż całkowitą, w historii Skody. Nowych nabywców znalazły 69 023 auta. W porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku, wzrost wyniósł aż 17 proc. Rekord udało się osiągnąć zwłaszcza dzięki wynikom wypracowanym przez dealerów w Europie Zachodniej. W samych Niemczech Skoda sprzedała we wrześniu 16 806 pojazdów.

Najlepiej sprzedającym się modelem była Fabia (28 053 auta, wzrost o 31,4 proc. w porównaniu z wynikami za wrzesień 2008). Innym ważnym rynkiem, który wyraźnie przyczynił się do uzyskania rekordowych wyników były Chiny, gdzie sprzedano 14 328 samochodów (wzrost o 187,9 proc.).
 
źródło: Skoda
www.auto-news.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.