Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Infiniti prezentuje pierwszy w dwudziestoletniej historii marki silnik Diesla, który początkowo dostępny będzie w crossoverach EX i FX, a później również w luksusowym sedanie klasy performance – Infiniti M. Nowy silnik V6 o pojemności 2993 cm3 generuje moc 175 kW (238 KM) oraz moment obrotowy 550 Nm. Co istotne, kierowca Infiniti z dieslem pod maską ma do dyspozycji 500 Nm już przy 1500 obr./min. Dzięki temu model Infiniti EX30d rozpędza się do prędkości 100 km/h w 7,9 sekundy, zaś FX30d w 8,3 sekundy. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem standardowej siedmiobiegowej przekładni automatycznej.

 

Jednostka oznaczona kodem V9X została opracowana w Europie przez inżynierów Infiniti przy współpracy z Renault i Nissanem, przy czym silnik jest budowany w ośrodku w Cleon we Francji, około 100 km na zachód od Paryża. Jednostka ta będzie również wykorzystywana w samochodach Renault i Nissana.

 

Osiągi i konstrukcja

Moc – 238 KM/ 175 kW
Moment obrotowy  – 550 Nm od 1 750 do 2 500 obr./min.
System dolotowy – Turbosprężarka VN i chłodnica powietrza doładowującego
System wtryskowy – Common-rail, 1 800 barów i wtryskiwacze piezo
Stopień sprężania – 16:1
Napęd wału rozrządu – DOHC, łańcuchowy i zębatka z mechaniczną regulacją luzu zaworowego
Zaworów na cylinder – 4
Głowice cylindrów/blok – Aluminium/żeliwo CGI

Autor: Marcin Skrzyński, mototarget
Źródło: Grupa PGD, fot. Infiniti

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.