Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Audi prezentuje nowe oblicze swojej limuzyny klasy business. Gama Audi wzbogaciła się o najnowszą generację modelu A6 w wersji sedan. Na Avanta przyjdzie nam poczekać do końca wakacji.Samochód zyskał na komforcie i stracił na wadze. Karoseria nowego Audi A6 lżejsza o prawie 40 kg, zbudowana jest w dużej części z aluminium i nowoczesnych stali – jest lekka, sztywna i bezpieczna. Nowoczesne metody konstrukcyjne oraz materiały zapewniają niski poziom szumów wewnątrz pojazdu.

 

Stylistyka nowego Audi A6 wyraża atletyczną budowę i elegancję. Samochód jest dłuższy i niższy od poprzednika. Nowa limuzyna ma 4,92 m długości i 1,87 m szerokości, a jej wysokość wynosi 1,46 m. Długa pokrywa silnika, niska, napięta linia dachu i wyraziste linie boczne kreślą dynamiczną sylwetkę. Opcjonalne, diodowe reflektory podkreślają charakter przedniej części nadwozia.

 

Przestronne wnętrze odzwierciedla zewnętrzną stylistykę auta. Wszystkie detale znajdujące się we wnętrzu wyrażają staranność, z jaką Audi buduje samochody. Zastosowane materiały starannie wybrano i przygotowano. Na życzenie fotele przednie są wentylowane i wyposażone w funkcję masażu. Szlachetne oświetlenie nadaje wnętrzu wyjątkowy charakter.

 

Automatyczna klimatyzacja oraz system MMI Radio należą do wyposażenia standardowego. W ramach wyposażenia dodatkowego oferowane są m.in.: Head-up Display, wyświetlacz pokazujący najważniejsze informacje na przedniej szybie, MMI touch – system obsługi z panelem dotykowym. Również pod względem nagłośnienia nowe Audi A6 może być wyposażone w system najwyższej klasy firmy Bang & Olufsen. Samochód sięga też po najnowsze technologie komunikacyjne, oferując mapę z wizualizacjami obiektów 3D Google oraz wewnętrzną mini sieć WiFi, która pozwoli pasażerom korzystać jednocześnie z kilku urządzeń multimedialnych, tabletów, smartfonów, lub przenośnych komputerów.

 

Najnowszy Audi A6 zyskał na mocy, przy czym stał się bardziej ekonomiczny od modelu, który zastępuje. W ofercie jednostek napędowych jest pięć mocnych i wydajnych silników; dwie jednostki benzynowe oraz trzy TDI. Ich moc wynosi od 130 kW (177 KM) do 220 kW (300 KM). Wszystkie wykorzystują ważne technologie z modułowego systemu efektywności Audi – system Start – Stop, system rekuperacji i nowoczesny system zarządzania temperaturą. Nowa seria A6 zużywa w porównaniu z poprzednim modelem do 19% mniej paliwa.

 

Nieco później na rynku pojawi się A6 hybrid – silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny oferują moc 180 kW (245 KM) przy średnim zużyciu paliwa 6,2 l na 100 km (wartość tymczasowa).

 

Podobnie jak w poprzednim modelu bogata jest oferta skrzyń biegów. W zależności od silnika montowane są: manualna sześciobiegowa skrzynia biegów, multitronic lub S tronic.

 

Moc przekazywana jest na koła osi przedniej lub na cztery koła – napęd quattro z centralnym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym i z rozdziałem momentu obrotowego na poszczególne koła gwarantuje maksymalną trakcję, stabilność i dynamikę. W wersjach z najmocniejszymi silnikami Audi będzie oferowało opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy.

 

Zawieszenie nowego A6 łączy w sobie sportową precyzję i komfort. Jego elementy zbudowane są z aluminium, a nowy system wspomagania wykorzystuje wysokowydajny, elektromechaniczny napęd. Ta biznesowa limuzyna porusza się na kołach o średnicy od 16 do 20 cali.

 

Nasze wrażenia z jazd nowym Audi pojawią się niebawem w dziale „Testy”.

 

3audiA6 25032011 600 Polska premiera Audi A6

Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.