Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Audi rozpoczyna z rozmachem rok 2010. W najbliższych dwunastu miesiącach wprowadzonych zostanie na rynek osiem nowych modeli.Także w dziedzinie inwestycji Audi nie spoczywa na laurach.

 

– Prezes Audi Rupert Stadler: „W 2010 roku chcemy się dalej rozwijać”
– 2010: Osiem nowych modeli
– Inwestycje na wysokim poziomie
– 2009: Mimo kryzysu sprzedaż większa, niż oczekiwano
– 2009: Wyraźnie dodatni wynik we wszystkich czterech kwartałach

 

„Mimo, że skutki globalnego kryzysu ekonomicznego będą jeszcze w tym roku odczuwane, w 2010 chcemy się dalej rozwijać” – zapowiedział Prezes Zarządu AUDI AG Rupert Stadler. Audi może przy tym opierać się na stabilnym fundamencie: Początkowo przedsiębiorstwo zaplanowało na 2009 rok sprzedaż w wysokości 900.000 samochodów. W listopadzie cel ten został podwyższony do 925.000 aut. Ponadto firma osiągnęła we wszystkich czterech kwartałach wyraźnie dodatni wynik operacyjny.

 

„Jeszcze na początku roku panowała wszędzie wielka niepewność. Jednak wszyscy zatrudnieni w Audi z zaangażowaniem pracowali, byśmy mogli wypaść lepiej, niż konkurencja” – podsumował Stadler 2009 rok. Do pozytywnego trendu w sprzedaży obok popytu na Audi Q5, Audi A6 i rodzinę Audi A5 przyczyniły się także doskonałe wyniki na największym zagranicznym rynku – w Chinach. Tam Audi już w ostatnim tygodniu października osiągnęło poziom równy łącznej sprzedaży w 2008 roku (119.598 aut).

 

Dobre wyniki sprzedaży wpłynęły także pozytywnie na wynik finansowy 2009. Wbrew negatywnemu trendowi na rynku Audi rozpoczęło rok 2009 z wyraźnie dodatnim wynikiem operacyjnym wynoszącym w pierwszym kwartale 363 miliony euro.

 

Łącznie w pierwszych trzech kwartałach Audi wypracowało wynik operacyjny w wysokości 1.172 milionów euro, co odpowiada rentowności operacyjnej sprzedaży 5,4 procent – w kryzysowym roku 2009 jest to najlepsza wartość w branży. Wynik czwartego kwartału przewyższy nawet wynik trzeciego kwartału (348 milionów euro). W ten sposób postawiony na początku roku cel – uzyskanie wyraźnie dodatniego wyniku finansowego – zostanie osiągnięty.

 

Uroczystości jubileuszowe z okazji setnych urodzin marki pozostaną na długo w pamięci. Na gali, która odbyła się 16 lipca w Ingolstadt, 1.800 zaproszonych gości wysłuchało przemówienia kanclerz Angeli Merkel, było świadkami odsłonięcia nowego Audi A5 Sportback i podziwiało grę chińskiego pianisty Lang Lang na fortepianie Audi Design. W kolejnym jubileuszowym tygodniu publiczności z Ingolstadt muzycznych wrażeń dostarczył zespół „Die Fantastischen Vier” a na historycznym Donauring można było podziwiać zabytkowe samochody wyścigowe. Punktem końcowym uroczystości były impreza „60 lat Audi w Ingolstadt” oraz święto miasta i zakładu w Neckarsulm, które odbyły się jesienią.

 

Również ze sportowego punktu widzenia rok 2009 przyniósł wspaniałe chwile. Pod koniec lipca na monachijskiej Allianz Arena o tytuł w Audi Cup walczyły cztery doskonałe drużyny piłkarskie: AC Milan, Boca Juniors, FC Bayern Monachium i Manchester United. Ostatecznie zwycięstwo w rozgrywanym po raz pierwszy turnieju wywalczyła drużyna z Monachium. Także w sporcie motorowym Audi zaznaczyło swoją obecność i kontynuowało pełną sukcesów historię: Timo Schneider obronił tytuł DTM i w ten sposób Audi jako pierwsza marka odnotowało hattrick w tej serii wyścigów.

 

O pierwsze miejsce toczyła się walka również w Audi Efficiency Challenge A to B. Jednak w tym przypadku nie było istotne najszybsze dotarcie do mety, lecz zużycie jak najmniejszej ilości paliwa. Podczas ośmiodniowej trasy z A na norweskich Lofotach do Bee w północnych Włoszech wyniki spalania udowodniły doskonałą efektywność całej palety modeli Audi. Absolutnym zwycięzcą zostało Audi A3 1.6 TDI, które zużyło tylko 3,3 litra paliwa na 100 kilometrów – znacznie mniej od podanej normy: 3,8 litra.

 

Efektywność w Audi należy do wyposażenia seryjnego. Udowadnia to także zwycięstwo w plebiscycie „Green Car of the Year Award”, które Audi A3 TDI zapewniło sobie na targach motoryzacyjnych w Los Angeles. Ten tytuł jest tylko jednym z wielu zdobytych w jubileuszowym roku.

 

Pierwsze miejsca w badaniach marek „AutoMarxX” prowadzonych przez ADAC (najlepsza marka samochodowa Niemiec), „Auto Trophy 2009″ lub wyróżnienie Audi A5 „Złotą Kierownicą” przez „Bild am Sonntag” podkreślają sukcesy producenta z Ingolstadt. Fakt, że Audi wzbudza zainteresowanie nie tylko klientów, lecz także przyszłych ekspertów, udowadniają badania firmy doradczej Trendence oraz Universum: dla studentów kierunków inżynierskich niemieckich uniwersytetów marka z czterema pierścieniami nadal pozostaje najbardziej interesującym pracodawcą.

 

Audi zakończyło rok mocnym uderzeniem: nowe Audi A8 świętowało swoją światową premierę w wyjątkowym otoczeniu miasta sztuki i designu – w Miami. Nowy okręt flagowy marki został zaprezentowany w ramach wernisażu „The Art of Progress” pośród wybranych dzieł sztuki w specjalnie w tym celu postawionym Audi Pavillon. Sportowa luksusowa limuzyna była jednak tylko jednym z wielu nowych produktów: w 2009 roku marka z czterema pierścieniami wprowadziła na rynek sześć kolejnych modeli. Audi pokazało także swoją wizję przyszłości: na IAA 2009 przedsiębiorstwo zaprezentowało model studyjny Audi e-tron, elektryczny wyczynowy samochód sportowy, którego produkcja w krótkiej serii rozpocznie się już w 2012 roku.

 

Autor: TH
Źródło: mototarget.pl
fot. Audi

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.