Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Lżejszy, szybszy, mocniejszy. Limitowana edycja supersamochodu ujrzała światło dzienne. Bugatti Veyron Super Sport jest napędzany tym samym silnikiem W16 (osiem litrów pojemności, szesnaście cylindrów), który stanowi serce “standardowego” modelu. Jednak za sprawą m.in. powiększonych turbosprężarek (wszystkich czterech) oraz modyfikacjom układu chłodzenia, moc została zwiększona do poziomu 1200 koni mechanicznych. Natomiast moment obrotowy sięga niebotycznej wartości 1500 Nm… Super Sport przeszedł również intensywną kurację odchudzającą – nadwozie w całości zbudowano z włókna węglowego.

 

Super Sport osiągnął średnią prędkość maksymalną nieco ponad 431 km/h na torze testowym grupy VW. Inżynierowie zaznaczają, że spodziewali się wartości w granicach 425 km/h, jednak idealne warunki pozwoliły na więcej. Wersja produkcyjna będzie elektronicznie ograniczona do 415 km/h, nie tylko ze względów bezpieczeństwa, ale głównie po to, żeby zbytnio nie obciążać opon. „Zwykły” Veyron osiąga „jedynie” 407 km/h.

vey 07072010 580 Nowy Bugatti Veyron 16.4 Super Sport

 

Nie podano wartości przyspieszenia od 0 do 100 km/h, ale można spodziewać się niewielkiej poprawy w stosunku do bazowego Veyrona (który do setki przyspiesza w niewiele ponad 2 sekundy…). Mówi się także o większych potencjalnych przeciążeniach bocznych, jakie samochód będzie potrafił zaaplikować kierowcy. Wzrosły z 1,25 G do 1,4 G.

 

Różnice w wyglądzie zewnętrznym to m.in. zupełnie nowe wloty powietrza na dachu, zmienione wloty z przodu auta, inna obudowa silnika, a także tylny zderzak z podwójnym dyfuzorem i centralnie zaaranżowanymi końcówkami wydechu. Pierwszych pięć egzemplarzy tego supersamochodu ma zostać wyprodukowanych w specyfikacji identycznej jak egzemplarz testowy.

 

Łukasz Parylak
Źródło: Carscoop
Foto: Bugatti

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.