Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Kolejna generacja tego modelu zapowiada rewolucyjne zmiany.BMW znów zamierza odebrać klientów swojemu rywalowi, Mercedesowi Klasy C. Trwają prace projektowe nad nową „trójką”, której nadwozie ma charakteryzować się niskim współczynnikiem oporów powietrza, wynoszącym jedynie Cx= 0,24. Jak informuje brytyjski magazyn „Autocar”, BMW zamierza w tym celu wykorzystać technologię „Air Curtain”. Dotychczasowy szef biura projektowego tej marki Chris Bangle był zdania, że co dwie generacje danego modelu należy wprowadzać radykalne zmiany stylu. Na razie nie wiadomo jeszcze, czy nowy główny projektant, Adrian van Hooydonk, podziela zdanie poprzednika.

Na pewno natomiast można liczyć na nowatorskie rozwiązania w zakresie napędu. Dzięki kolejnemu etapowi programu EfficientDynamics, nowe jednostki napędowe będą się charakteryzowały niskim zużyciem paliwa i niewielką emisją dwutlenku węgla. Nowością ma być m .in turbodoładowana 3-cylindrowa jednostka o poj. 1.5 i mocy 150 KM (300 Nm momentu obrotowego). Do przeniesienia napędu posłuży nowa 8-biegowa automatyczna przekładnia oraz 7-stopniowa DCT.

W nowym modelu znajdzie się również stałe łącze internetu, dzięki czemu kierowca przed wyruszeniem w podróż będzie mógł poznać wszystkie szczegóły na temat zaplanowanej trasy.

BMWtunelu aerodyna1008 2009 550 Nowe BMW 3 w 2011 roku

źródło: WCF/BMW
www.auto-news.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.