Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Liczne protesty wywołał prezenter programu motoryzacyjnego telewizji BBC 2 („Top Gear”) Jeremy Clarkson, który w nadawanym na żywo niedzielnym show sparodiował inwazję Niemiec na Polskę z 1939 roku w reklamie Volkswagena Scirocco.

Reklama w formie wiadomości dziennika telewizyjnego wykorzystuje markę handlową Volkswagena Scirocco TDI, pokazując współcześnie zmontowane sceny panicznej ucieczki Polaków przed domniemaną inwazją niemiecką, wobec której polska armia jest bezradna.

 

W reklamie, którą obejrzało ok. 6,7 mln telewidzów, Polacy rzucają się w wielkim pośpiechu do autobusów i pociągów, porzucają niedojedzone posiłki w stołówkach i zmierzają w stronę granicy.

 

Reklamę aluzyjnie nawiązującą do exodusu Polaków z września 1939 roku wieńczy napis: „Volkswagen Scirocco TDI. Berlin to Warsaw in one tank” (Volkswagen Scirocco. Trasa Berlin-Warszawa na jednym baku).

 

Angielskie słowo „tank” jest wieloznaczne, w języku militarnym oznacza czołg i może sugerować, iż inwazja hitlerowców na Polskę niewiele ich kosztowała.

 

Dokładna liczba skarg ma zostać opublikowana w środę. BBC twierdzi, że skarg była tylko garstka.


 (PAP)

 

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.