Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Inżynierowie Mercedesa postanowili pokazać jak nowoczesne stały się silniki wysokoprężne na przestrzeni ostatnich 20 lat.object2 Mercedes 190 D BlueEFFICIENCY

Z pewnością wszyscy jeszcze pamiętają, jak głośno pracowały diesle w latach 80. i jak potrafiły kopcić. A dziś? Specjaliści Mercedesa włożyli pod maskę modelu 190 nowoczesny silnik BlueEFFICIENCY z obecnej klasy C. Ówczesna 190-ka (W201)  dysponowała mocą jedynie 72 KM. Jej dzisiejszy następca ma ich aż 204, a maksymalny moment obrotowy wzrósł ze 126 do 500 Nm. To nawet znacznie więcej niż miała topowa wersja 190E 2.5-16 Evolution II z 1990 roku. Niemiecki producent przygotował wtedy limitowaną serię wyprodukowaną w 502 egzemplarzach jako homologowana wersja wyścigowa DTM. Model ten dysponował momentem obrotowym równym 245 Nm.

„Nowa” 190-ka BlueEFFICIENCY okazała się o 11,9 s szybsza (od 0 do 100 km/h) od swojego rówieśnika z oryginalnym silnikiem. Model 190D z 1983 na rozpędzenie się do „setki” potrzebował aż 18,1 s. Nie bez znaczenia jednak miała również masa pojazdu – aż o 385 kg niższa od obecnie wytwarzanej klasy C z tą samą jednostką. Średnie zużycie paliwa spadło z 7,3 litra do 4,9 l/100 km. Ponadto w miejsce 5-biegowej skrzyni przekładniowej, zastosowano 6- przełożeniową.

Obydwa pojazdy zmieniły się diametralnie w ciągu 20 lat. Współczesny Mercedes jest nowoczesnym autem, zapewniającym odpowiednio poziom bezpieczeństwa i komfortu.

źródło: Daimler/WCF
www.auto-news.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.