Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Mazda Corporation wprowadziła nowatorski system lakierowania nadwozia Aqua-tech -najbardziej przyjazny środowisku wodny system lakierowania na świecie, gwarantujący przy tym wyższą jakość i wyjątkowy połysk lakieru. Innowacyjna technologia, opracowana w Japonii, wyznacza nowe standardy w dziedzinie redukcji emisji lotnych związków organicznych zawartych w lakierze oraz dwutlenku węgla, wytwarzanego na skutek zużycia energii podczas procesu lakierowania. Podobnie jak dotychczasowy system lakierowania trójwarstwowego na mokro, stosowany we wszystkich fabrykach Mazdy w Japonii, nowa technologia mieści się w światowej czołówce pod względem ograniczania emisji CO2, zmniejszając przy tym emisję lotnych związków organicznych o 57%. Tak znakomite rezultaty są wynikiem zastosowania ulepszonego systemu klimatyzacji w lakierniach oraz niezwykle wydajnej technologii usuwania wody z lakieru. Jednocześnie Mazda udoskonaliła proces lakierowania poprzez opracowanie wierzchnich lakierów o wyższym połysku, większej trwałości i odporności na porysowania oraz działanie promieni słonecznych. Dzięki lepszemu wykorzystaniu klimatyzacji oraz kontroli temperatury powietrza i wilgotności lakiernie Mazdy zużywają o 34% mniej energii w porównaniu do tradycyjnych lakierni wodnych. System Aqua-tech obejmuje też selektywnie działające ogrzewanie na podczerwień, które można szybko włączać i wyłączać. System ten optymalnie dostosowuje ogrzewanie do każdego typu nadwozia i koloru lakieru, a także wydajniej usuwa wodę, ograniczając przy tym zużycie energii potrzebnej do schładzania. Pozwala on też na ograniczenie emisji CO2 o 17% w porównaniu z powszechnie stosowaną technologią flash-off.

 

„Jestem przekonany, że nasze dokonania wyznaczą światowe standardy dla nowoczesnych systemów lakierowania. Mazda samodzielnie zaprojektowała i wdrożyła system Aqua-tech, korzystając ze wsparcia dostawców, głównie firm lakierniczych.” – podsumowuje Takakazu Yamane, starszy inżynier ds. badań w Centrum Badań Technicznych Mazda Motor Corporation w Japonii.

 

Autor: Marcin Skrzyński Źródło: Moto target fot. Mazda

Autor wpisu: ag

Jeden komentarz :) w artykule: ”Mazda wprowadza najbardziej ekologiczny system lakierowania na świecie”

  1. Zbyszek pisze:

    Mam Mazdę i nie wiem od czego to zależy, ale lakier naprawdę trzyma się nieźle. Ostatnio miałem nawet małą stłuczkę na parkingu przed supermarketem i chociaż wgniota spora powstała to jednak lakier nienaruszony. Dzięki temu mogłem skorzystać z bezinwazyjnego usunięcia wgniecenia, co jest i tańsze i mniej pracochłonne:) A dołek usuwali mi w serwisie Solidny-Blacharz.pl z Warszawy – tak na marginesie, to bardzo solidny warsztat z tego co się przekonałem.

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.