Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Świętując światową premierę czwartego modelu w gamie, MINI przygotowuje wyjątkowo atrakcyjne stoisko podczas tegorocznego osiemdziesiątego Salonu Samochodowego w Genewie. object2 MINI w Genewie
MINI Countryman otwiera drzwi do zupełnie nowego wymiaru typowej dla marki radości z jazdy. Model ten jest pierwszym czterodrzwiowym MINI w gamie z szeroko otwieraną tylną klapą bagażnika oraz wszechstronnym wnętrzem oferującym komfortowe warunki podróżowania czterem pasażerom. Jednocześnie, MINI Countryman jest pierwszym autem marki o długości nadwozia przekraczającej cztery metry (4 097 milimetrów) i dostępnym z opcjonalnym układem napędu wszystkich kół ALL4. Cechy te czynią z MINI Countryman jedyny tego typu samochód premium na świecie, który przekracza wcześniej wytyczone granice w zakresie miejskiej mobilności i potęguje typowe dla MINI wrażenia z jazdy, zjednując sobie przy tym nowych klientów.

 

Nowe MINI One Convertible to kolejny nowy model, który zostanie publicznie zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Genewie odbywającego się w dniach od 4 do 14 marca 2010 r. Dzięki czterocylindrowemu silnikowi benzynowemu o mocy 72 kW/98 KM nowa wersja modelu Convertible oferuje wyjątkowo ekonomiczną i ekscytującą możliwość podróżowania pod gołym niebem przy zachowaniu zwinności charakterystycznej dla “otwartego” MINI.

 

Podobnie, jak inne benzynowe jednostki napędowe dostępne w gamie MINI, MINI Clubman i MINI Convertible, silnik pracujący pod maską nowej wersji także został zoptymalizowany z uwzględnieniem koncepcji MINIMALISM, dzięki czemu odznacza się doskonałymi osiągami i ponadprzeciętną wydajnością. Wszystkie silniki benzynowe dostępne w gamie modelowej marki spełniają standardy emisji EU5, a także oferują lepszy – a w niektórych przypadkach dużo lepszy – stosunek osiągów do zużycia paliwa.

 

Debiutujące w Genewie MINI One MINIMALIST to znakomity przykład zrównoważonej ekologicznie przyjemności z jazdy, którą właściciel pojazdu będzie cieszył się przez sługi czas. Nowy, bazowy model dostępny jest z silnikami o mocy 55 kW/75 KM i 72 kW/ 98 KM, przy czym obie jednostki wydzielają zaledwie 119 gramów CO2 na kilometr, co jest wyjątkowym osiągnięciem w przypadku samochodu zasilanego benzyną.

 

MINI Countryman: Zupełnie nowe opcje – typowe MINI.

 

Marka MINI po raz kolejny prezentuje swój wyjątkowy potencjał poprzez całkowicie nową koncepcję pojazdu. Tym samym, MINI Countryman daje nowe możliwości czerpania typowej dla marki przyjemności z jazdy, oferując więcej miejsca, podwyższoną pozycję siedzącą, zwiększony prześwit oraz układ napędu wszystkich kół ALL4.

 

Stylistyka nadwozia oraz właściwości jezdne nowego modelu MINI Countryman już na pierwszy rzut oka pozwalają zidentyfikować go jako prawdziwe MINI. Sylwetka pojazdu daje wrażenie siły, wytrzymałości i wszechstronności, podczas gdy liczne elementy stylistyczne i charakterystyczne dla marki proporcje wyróżniają auto na tle konkurencji. Wszystko to sprawia, że czwarty model w gamie MINI łączy cechy typowe dla klasycznej koncepcji MINI z nowoczesnym pojazdem typu Sports Activity Vehicle.

 

MINI Countryman potwierdza swoje pochodzenie poprzez właściwości jezdne, oferując kierującemu – podobnie, jak pozostałe modele marki – niespotykaną w segmencie zwinność na drodze. Niezwykle zaawansowane technologie zastosowane w zawieszeniu, w połączeniu z precyzyjnym i wydajnym elektromechanicznym wspomaganiem układu kierowniczego, gwarantują charakterystyczne wrażenia z jazdy gokartem, które osiągają kolejny poziom ewolucji dzięki podwyższonej pozycji siedzącej i opcjonalnemu układowi napędu wszystkich kół ALL4. Aktywne bezpieczeństwo najwyższego kalibru to z kolei zasługa oferowanego w standardzie układu dynamicznej kontroli stabilności DSC.

 

MINI Countryman dostępne jest od samego początku z trzema jednostkami benzynowymi i dwiema wysokoprężnymi. Moc silników benzynowych zawiera się w przedziale od 72 kW/ 98 KM w MINI One Countryman, poprzez 90 kW/ 122 KM w MINI Cooper Countryman, do 135 kW/184 KM w MINI Cooper S Countryman, pod którego maską pracuje najbardziej wydajna jednostka napędowa wśród konstrukcji czterocylindrowych o pojemności 1.6-litra. Dwie wersje wysokoprężne osiągają 82 kW/122 KM w MINI Cooper D Countryman oraz 66 kW/90 KM w MINI One D Countryman.

 

Układ napędu wszystkich kół ALL4 dostępny jest w modelach MINI Cooper S Countryman i MINI Cooper D Countryman. Warto również zaznaczyć, iż wszystkie silniki spełniają europejskie standardy emisji EU5 oraz ich amerykańskie odpowiedniki ULEV II.

 

Jednym z elementów wchodzących w skład wyposażenia standardowego MINI Countryman jest innowacyjna środkowa listwa Center Rail, która ułatwia przechowywanie przedmiotów i pozwala na dopinanie kolejnych elementów. Prawdziwi koneserzy i miłośnicy marki docenią także możliwość skonfigurowania MINI Countryman według własnych wymagań dzięki długiej liście opcji, na której znajdują się liczne kolory nadwozia i wnętrza stworzone specjalnie dla nowego modelu, różne rodzaje tapicerek, wstawki dekoracyjne, systemy audio high-end i systemy nawigacyjne, a także elementy typowe wyłącznie dla nowego modelu.

 

Koncepcja MINIMALISM: lepsza elastyczność, mniejsza emisja CO2.

 

Cechą typową dla MINI, oprócz charakterystycznej stylistyki, zwinnego i dającego wiele radości zachowania na drodze oraz niespotykanej w tym segmencie jakości premium, jest ponadprzeciętny poziom wydajności. Teraz, dzięki gruntownie zmodernizowanym silnikom benzynowym w modelach MINI, MINI Clubman i MINI Convertible marka czyni znaczne postępy w konsekwentnym obniżaniu poziomu zużycia paliwa i emisji spalin.

 

Zgodnie z filozofią MINIMALISM, stosunek osiągów do emisji CO2 został zoptymalizowany we wszystkich modelach z silnikami benzynowymi. Nie trzeba zatem przypominać, iż wszystkie wersje spełniają standardy emisji EU5.

 

Wyjątkowo dobrym przykładem korzyści, jakie niesie ze sobą koncepcja MINIMALISM jest MINI Cooper S, którego czterocylindrowa jednostka o pojemności 1,6-litra generuje 135 kW/184 KM (wzrost o 7 kW) i emituje zaledwie 136 gramów CO2 na kilometr w cyklu pomiarowym UE, czyli o 13 g/km mniej niż jego poprzednik. Duża zwinność na drodze i większa wydajność to także zasługa zastosowania turbosprężarki o podwójnym wlocie (twin-scroll), bezpośredniego wtrysku paliwa oraz w pełni adaptacyjnego układu płynnej regulacji skoku zaworów, który został wykorzystany w MINI po raz pierwszy.

 

Nowe MINI Cooper zostało wyposażone w silnik o mocy podniesionej o 2 kW/3 KM do 90 kW/122 KM, podczas gdy emisja CO2 spadła do zaledwie 127 g/km. Osiągając maksymalną moc 72 kW/98 KM, jednostka napędowa pracująca pod maską nowego MINI One wyróżnia się zwiększoną pojemnością, wyższą mocą, wyższym momentem obrotowym oraz jeszcze niższą emisją CO2. Silnik o pojemności 1.6-litra dostępny jest także w nowym, czteromiejscowym modelu MINI One Convertible, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 sekundy i zadowala się średnio w cyklu pomiarowym UE 5,7 litrami paliwa na 100 kilometrów. Emisja CO2 wynosi 133 gramy/kilometr.

 

Nowe MINI One MINIMALIST, obecnie dostępne w dwóch wariantach silnikowych, debiutuje na rynku jako najbardziej oszczędne i ekologiczne MINI z jednostką benzynową. Dwie bazowe wersje wyposażone w odpowiednie silniki odznaczają się takimi samymi osiągami, jak model MINI One o mocy 72 kW/98 KM i odpowiednio model MINI One o mocy 55 kW/75 KM. Dzięki zoptymalizowanym technologiom zastosowanym w silniku, układowi odzyskiwania energii hamowania, funkcji automatycznego włączania i wyłączania silnika, wskaźnikowi zmiany biegów oraz innym systemom z zakresu koncepcji MINIMALISM, oba modele osiągają średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE na poziomie zaledwie 5,1 litra/100 kilometrów i emitują 119 g/km CO2.

 

Połączenie we wspólnej sieci dające większą przyjemność z jazdy: MINI Connected.

 

Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie MINI przedstawi własną, wyjątkową interpretację systemu rozrywki pokładowej. Łącznie z rynkowym debiutem modelu MINI Countryman, MINI wprowadzi także innowacyjne opcje, które zwiększą przyjemność z jazdy w stylu typowym dla marki poprzez inteligentne połączenie we wspólnej sieci kierowcy, jego MINI oraz otaczającego ich świata.

 

MINI, jako pierwszy producent na świecie, wprowadza system MINI Connected, oferując nowoopracowany i niezwykle funkcjonalny interface USB umożliwiający optymalną integrację urządzenia Apple iPhone z pokładowym systemem audio i systemem rozrywkowym. Ta ekskluzywna technologia MINI zapowiada możliwość pełnej integracji funkcji Smartphone i pozwala na osiągnięcie niespotykanych wcześniej standardów. MINI Connected umożliwia pełne zintegrowanie we wspólnej sieci świata rozrywki i komunikacji oraz funkcji online w połączeniu z informacjami o pojeździe, a wszystko to przy asyście nowoczesnej technologii Smartphone. Rozwiązanie to zostało zastosowane w samochodzie po raz pierwszy.

 

Nowe, dodatkowe funkcje MINI są aktywowane i nadzorowane przez własny system sterowania pojazdu. Warunkiem korzystania ze wszystkich funkcji systemu MINI Connected jest instalacja całkowicie nowego systemu audio MINI Visual Boost, który za pośrednictwem kolorowego wyświetlacza o wysokiej rozdzielczości umieszczonego w centralnym wskaźniku oraz joysticka MINI zlokalizowanego w konsoli centralnej zapewnia idealne warunki do wygodnego, prostego i intuicyjnego używania systemu w każdych warunkach.

 

Unikalne w skali światowej: Web Radio i Mission Control.

 

Podczas Salonu Samochodowego w Genewie MINI z dumą prezentuje funkcję Web Radio, będącą typowym przykładem nowych opcji zawartych w systemie MINI Connected. Kierowca znajdujący się w MINI, które zostało połączone w sieci ze światem zewnętrznym poprzez system MINI Connected, ma możliwość odbioru ulubionej stacji radiowej w każdym miejscu na świecie i bez względu na obecną lokalizację pod warunkiem, iż wybrana przez niego stacja transmituje program także w kompleksowych bazach nadawców programów radiowych.

 

Kierowca wybiera stację radiową w typowy sposób poprzez system audio MINI, co umożliwia łatwe i bezpieczne korzystanie z dostępnych opcji także podczas jazdy. MINI jest pierwszym producentem na świecie, który zaoferował tego typu funkcję w samochodzie produkcyjnym.

 

System MINI Connected oferuje także możliwość integracji innych usług i funkcji z samochodem, podczas gdy innowacyjny interface iPhone cechuje się wyjątkowym potencjałem wymiany danych, zapewniając szeroki zakres pokładowych opcji informacyjno-rozrywkowych, nawigacyjnych i komunikacyjnych. Jednocześnie, MINI Connected pozwala na rozszerzenie poszczególnych funkcji w oparciu o preferencje i oczekiwania kierowcy.

 

Kolejną wyjątkową opcją oferowaną w MINI jest funkcja Mission Control, którą zastosowano po raz pierwszy w modelu rocznicowym MINI 50 Camden. Mission Control analizuje szereg sygnałów powiązanych z samochodem, aktualne warunki drogowe oraz otoczenie pojazdu oferując kierowcy – po raz kolejny w stylu typowym dla MINI – bardzo przydatne informacje i porady, które są istotne w obliczu w danej sytuacji. Funkcja Mission Control podkreśla zatem status MINI jako marki o wyjątkowej osobowości w motoryzacyjnym świecie, a jednocześnie daje kierującemu jeszcze większe wrażenie powiązania z samochodem poprzez bezpośrednią interakcję.

 

Sygnały pochodzące z samochodu są nieustannie wykorzystywane do generowania nowych dialogów dostosowanych do danej sytuacji, które zawsze podawane są zgodnie z bieżącymi wymaganiami. Informacje zwykle wykorzystywane do tego celu związane są z bezpieczeństwem pojazdu i ustawieniami z zakresu komfortu, takimi jak sygnał przypominający o zapięciu pasów bezpieczeństwa, działanie klimatyzacji, czy bieżące informacje na temat utrudnień w ruchu i warunków jazdy. Te ostatnie zawierają na przykład dane na temat temperatury zewnętrznej i poziomu paliwa w baku.

 

Szereg informacji i wiadomości generowanych przez system po raz kolejny zwiększa funkcjonalność dostępnych opcji oraz utrzymuje nieustanny i niezwykle przydatny dialog MINI z kierowcą także w sytuacjach powtarzających się codziennie na drodze. Co więcej, poprzez funkcję Mission Control, system MINI Connected oferuje wiele dodatkowych opcji, które poszerzają i dostosowują sposób działania układu do indywidualnych potrzeb kierującego, na przykład przez różne wersje językowe i zróżnicowane tryby jazdy.

 

Autor: Marcin Skrzyński, mototarget
Źródło: BMW, fot. MINI

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.