Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Tym razem nie będzie o poprawianiu makijażu podczas jazdy. Nic z tych rzeczy. Przedstawiamy wam królowe motoryzacji. 1.Bertha Benz z domu Ringer

 

1 Kobieta za kierownicą!Małżonka Karla Benza, pierwsza automobilistka. Przyczyniła się do spopularyzowania „trzykołowego pojazdu napędzanego silnikiem gazowym”, który to został skonstruowany przez jej męża, a uznawany jest za pierwszy samochód. W sierpniu 1888 roku, w tajemnicy przed Karlem, wraz z dwoma synami, wybrała się trójkołowcem w podróż z Mannheim do Pforzheim. Udowodniła niezawodność pojazdu oraz jego przydatność (która była wtedy szeroko kwestionowana). Jej podróż dała podwaliny pod wyścigi długodystansowe. Wcześniej uratowała firmę przed bankructwem poświęcając na spłatę długów cały swój posag. Niekwestionowana matka motoryzacji.

 

2. Michele Mouton

 

moun Kobieta za kierownicą!Kierowca rajdowy, wicemistrzyni świata z 1982 roku, mistrzyni Republiki Federalnej Niemiec z 1986 roku. Kobieta, która ujarzmiła takie bestie jak Lancia Stratos, Fiat 131 Abarth, Audi Quattro czy Peugeot 205 Turbo 16. Jest jedyną kobietą w historii, która wygrała rajd zaliczany do rajdowych mistrzostw świata. Startowała w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Pobiła rekord trasy w wyścigu górskim Pikes Peak w 1985, wygrywała tam dwa razy pod rząd. Karierę zakończyła wraz z rozwiązaniem grupy B – grupy najmocniejszych maszyn rajdowych w historii rajdowych mistrzostw świata. Obecnie pełni funkcję Przewodniczącej Komisji Kobiecych Sportów Motorowych z ramienia FIA.

 

3. Danica Patrick

 

Patrick3 Kobieta za kierownicą!Urodziła się w tym samym roku, w którym Michele Mouton zdobyła wicemistrzostwo świata. Obecnie ściga się w Indy Car. Jest pierwszą kobietą, która wygrała wyścig tej serii. Wcześniej brała udział m.in. w wyścigach Formuły Ford i Formuły Vauxhall, Barber Dodge Pro Series, Toyota Atlatic Championship (gdzie niemal zawsze była w czołówce, a w 2004 roku zakończyła mistrzostwa na trzecim miejscu). Brała też udział w długodystansowych wyścigach American Le Mans Series. Nieprzeciętna uroda zaskarbiła jej rzesze fanów, zwłaszcza wśród męskiej części publiczności. Przed bieżącym sezonem Formuły 1 była łączona z zespołem USF1, jednak ten nie zdołał wystartować, a i sama zainteresowana nie wyraziła chęci startów w F1.

 

4. Burcu Cetinkaya

 

czwiwfsgg Kobieta za kierownicą!Podobnie jak w przypadku Danici Patrick, jej uroda idzie w parze z umiejętnościami, jednak ta młoda Turczynka szczególnie upodobała sobie rajdy a nie wyścigi. Jest pierwszą kobietą startującą w IRC. Zadebiutowała za kierownicą Peugeota 207 S2000 w rajdzie Sardynii. Największe sukcesy odnosiła dotąd w Turcji, ale zapowiada, że dołoży wszelkich starań, by zaistnieć na międzynarodowej scenie sportów motorowych. Czekamy z niecierpliwością!

 

5. Natalia Kowalska

 

kowalskaasfdfd Kobieta za kierownicą!Urodzona 31 grudnia 1989 roku w Koszalinie. Jest jedyną Polką i jedyną kobietą startującą w Formule 2. Jej kariera rozpoczęła się jak zwykle w takich przypadkach od kartingu, gdzie zdobyła mistrzostwo kraju w kategoriach Intercotinental A Narodowa oraz Intercotinental A. Odbywała testy w Formule BMW, Formule Renault, Formule 3 oraz Formule Master. Wreszcie, od obecnego sezonu startuje w Formule 2. Mamy nadzieję, że zdobędzie tam cenne doświadczenie, a jej kariera pójdzie w dobrym kierunku. Czy zastąpi kiedyś Roberta Kubicę w królewskiej serii?

 

Autor: Łukasz Parylak

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.