Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Dla upamiętnienia wytwarzania od 1983 roku modelu Grand Voyager przygotowano specjalną wersję 25th Anniversary Edition. object2 Jubileuszowy Grand Voyager

Na przestrzeni 25 lat producent wprowadził 65 oryginalnych rozwiązań dotyczących funkcjonalności i komfortu, 40 dostępnych systemów bezpieczeństwa oraz wyposażenie z natury przyjazne rodzinie. Aby upamiętnić  fakt, iż liczba minivanów Chryslera sprzedanych od roku 1983 przekroczyła już 12 mln – powstał model Grand Voyager w wersji 25th Anniversary Edition. Samochód w tej odmianie otrzymał m in. 17-calowe, aluminiowe obręcze kół z akcentami lakierowanymi Mineral Gray oraz wyposażenie obejmujące skórzaną perforowaną tapicerkę klasy Premium oraz nowatorski system siedzeń i schowków Stow ‘n Go.  

Innowacyjnym rozwiązaniem jest również system siedzeń Swivel ‘n Go™, obejmujący fotele drugiego rzędu odwracane przodem do siedzeń rzędu trzeciego, składany stolik pośrodku, kryte pojemniki podłogowe pod fotelami drugiego rzędu i tylną kanapę składaną w podłodze. Dostępny jest również system DVD z dwoma 9-calowymi ekranami (ruchomy w pionie ekran dla trzeciego rzędu) – stanowiący pierwszą tego rodzaju opcję w segmencie minivanów.  

Grand Voyager napędzany jest  silnikiem benzynowym V-6 o pojemności 3.8 l  lub  2.8-litrowym Dieslem common rail (CRD). Samochód jako pierwszy minivan otrzymał 6-biegową automatyczną przekładnię. Najnowsze wersje silnika 2.8 CRD wykazują w porównaniu z modelami z ubiegłego roku spadek apetytu na paliwo nawet o 9 proc. oraz 9-procentowe obniżenie emisji  dwutlenku węgla –  bez uszczerbku dla mocy i momentu obrotowego. Zużycie paliwa tej jednostki wynosi obecnie 8,8 l/100 km przy emisji 235 g CO2/km z filtrem cząstek stałych DPF (bez filtra – 8,4 l/100 km przy emisji 225 g/km CO2.).  

Zmianom uległo także zestrojenie układu kierowniczego i zawieszenia Grand Voyagera. Usportowiona przekładnia kierownicza o „szybszym” przełożeniu przyspiesza reakcje układu, zwiększając jednocześnie wyczucie drogi przez kierowcę. Polepszeniu własności jednych i komfortu jazdy sprzyja zastosowanie nowych sprężyn śrubowych i   amortyzatorów o  większym stopniu tłumienia oraz zmodyfikowanych drążków przedniego i tylnego stabilizatora.

źródło: Chrysler
www.auto-news.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.