Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Podczas konferencji NBAA 2009, Honda Aircraft Company przedstawiła swoje dokonania w zakresie programu rozwojowego lekkiego odrzutowca HondaJet. object2 HondaJet

Nowe rozwiązania opracowane przez Honda Aircraft Company, Inc. dotyczą ukończenia prac nad głównymi zespołami konstrukcyjnymi pierwszego samolotu zgodnego z wszystkimi wymaganiami. Koncern zaprezentował także ulepszoną awionikę dla modeli produkcyjnych zawierającą najnowocześniejszy system nawigacyjny G3000 firmy Garmin oraz poinformował o pomyślnym ukończeniu pierwszego lotu testowego na symulatorze w ASITF (Advanced Systems Integration Test Facility), powołaniu programu serwisowego Flight Ready™ Maintenance i partnerstwie logistycznym z firmą FedEx®.

 

Planowany pierwszy lot odrzutowca odbędzie się w pierwszym kwartale 2010 roku. Honda ukończyła prace nad głównymi zespołami konstrukcyjnymi obejmującymi kadłub, skrzydła, usterzenie ogonowe, podwozie oraz inne elementy samolotu. Produkcja odrzutowca rozpoczęła się pod ścisłym nadzorem Hondy i reprezentantów działu kontroli jakości Federalnej Administracji Lotniczej (FAA).

 

Produkcyjna wersja odrzutowca HondaJet zostanie opcjonalnie wyposażona w zintegrowany system sterowania funkcjami kabiny pasażerskiej oraz pokładowy system rozrywkowy SkyPro® firmy EMTEQ, w którego skład wejdzie cyfrowy interfejs z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości. Program serwisowy Flight Ready™ Maintenance powstał w celu wydłużenia czasów międzyprzeglądowych oraz zminimalizowania różnic w kosztach obsługi. Program Flight Ready™ gwarantuje dostępność oryginalnych materiałów oraz usługi serwisowej w miejscu i w czasie dogodnym dla klienta.

 

Rozpoczęła się budowa zakładu produkcyjnego, w którym HondaJet będzie powstawać. Zlokalizowano go przy siedzibie głównej koncernu Honda Aircraft Company w Greensboro w Północnej Karolinie. W obiekcie o powierzchni 250 000 stóp kwadratowych, którego budowa zakończy się w lutym 2011 roku, prowadzone będą wszystkie prace związane z produkcją odrzutowca. Znajdą się tu także oddziały planowania lotu oraz szkolenia pilotów.

 

Honda Aircraft Company, Inc., całkowicie zależna spółka Honda Motor Co., Ltd., rozpoczęła sprzedaż samolotów HondaJet w październiku 2006 r. w Stanach Zjednoczonych i szybko uzyskała zamówienia na ponad 100 sztuk. Warta 3,9 mln dolarów HondaJet, to pierwszy wyprodukowany przez Hondę samolot komercyjny. Odrzutowiec odbył do tej pory ponad 500 godzin lotów testowych, osiągając maksymalną prędkość przelotową 778 km/h oraz maksymalny pułap 12 900 m.

 

W HondaJet zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań. Najbardziej unikalna i rozpoznawalna cecha samolotu – układ mocowania silnika nad skrzydłem – pozwala zwolnić miejsce w kadłubie samolotu i w luku bagażowym oraz przyczynia się do znacznej redukcji oporu powietrza przy wysokich prędkościach. Układ taki obniża również słyszalny na ziemi hałas lecącego samolotu, a także zwiększa osiągi odrzutowca oraz jego zużycie paliwa. HondaJet napędzana jest dwoma wydajnymi silnikami turbowentylatorowymi GE Honda HF120.

 

źródło: Honda
www.auto-news.pl

Autor wpisu: ag

Jeden komentarz :) w artykule: ”HondaJet”

  1. CSGO pisze:

    CSGO…

    I enjoy this website – its so usefull and helpfull…

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.