Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Firma Ford Polska Sp. z o.o. uruchamia unikalny na rynku polskim, aktywowany serwisem, program ochrony gwarancyjnej dla pojazdów do 10 lat i przebiegu 200.000 km pod nazwą – „Gwarancja 12″. Program ten obejmuje najważniejsze, a zarazem najdroższe, podzespoły pojazdu m.in. silnik z wybranymi elementami osprzętu, układ przeniesienia napędu oraz skrzynię biegów. Dodatkowo w programie gwarancyjnym klient otrzyma usługę Assistance 12, która w sytuacji awarii lub kolizji zapewni całodobową pomoc na drodze, przez 12 miesięcy od daty rozpoczęcia programu gwarancyjnego lub do następnego przeglądu. Koszt udziału w tym programie dla klienta wynosi 89 zł.

 

Program „Gwarancja 12″ jest skierowany do wszystkich właścicieli pojazdów marki Ford w wieku do 10 lat i przebiegu 200.000 km. Do programu mogą być włączone pojazdy zarejestrowane w Polsce, sprawdzone w autoryzowanym serwisie Forda zgodnie z procedurą programu, przy czym w chwili objęcia programem nie starsze niż 120 miesięcy (10 lat), licząc od daty pierwszej rejestracji i o przebiegu nie przekraczającym 150 000, 170 000, 180 000 lub 185 000 km (odpowiadającym przedostatniemu przeglądowi) w zależności od tego, jaki interwał między przeglądami jest przypisany do danego modelu (ochrona „Gwarancja 12″ automatycznie wygasa w momencie osiągnięcia przez pojazd przebiegu 200 000 km lub wieku 120 miesięcy).

 

„Nasz nowy program gwarancyjny kierujemy do wszystkich użytkowników pojazdów marki Ford” – powiedział Dariusz Lech, Dyrektor Działu Serwisu i Części Zamiennych Ford Polska Sp. z o.o. „Jesteśmy przekonani, że zakres oraz cena tej pionierskiej na rynku polskim usługi są bardzo atrakcyjne dla naszych klientów, którzy dzięki udziałowi w programie „Gwarancja 12″ zyskują ochronę przed kosztami ewentualnych napraw, pomoc na drodze w każdej sytuacji oraz zwiększają wartość rezydualną swojego auta w przypadku jego odsprzedaży” – dodał Dariusz Lech.

 

Program „Gwarancja 12″ obejmuje następujące elementy:

 

1. Silnik – wszystkie części smarowane zespołów bloku cylindrów i głowicy, włączając: wałki rozrządu, blok silnika, panewki, łożyska, korbowody, zawory i prowadnice zaworów, uszczelkę głowicy, pompę olejową, wał korbowy, śruby mocowania głowicy – moduł PCM, moduł TCM, modulator ABS, alternator, rozrusznik, pompa podciśnieniowa, pompa wtryskowa, koło dwumasowe, sprężarka klimatyzacji – inne części silnika, które uległy uszkodzeniu w wyniku awarii jednego z powyższych elementów, z wyłączeniem sprzęgła, jeśli zostało przypalone

 

2. Skrzynia biegów – wszystkie wewnętrzne części, włączając: wałki wejściowe, pośrednie i wyjściowe, elementy synchronizatorów, przekładnię planetarną – mechanizm różnicowy, przetwornik momentu (z wyłączeniem połączeń), przekładnia główna, mechanizm kół zębatych (z wyłączeniem elementów ciernych i zużywających się) – skrzynia pośrednia w napędzie 4×4

 

3. Obudowy – uszkodzenie obudów jest także objęte programem gwarancyjnym tylko w przypadku, jeśli uszkodzenie wywołane zostało przez awarię części objętej „Gwarancją 12″

 

4. Układ przeniesienia napędu – półosie napędowe, przeguby, piasty kół, przeguby homokinetyczne, wał napędowy i łożyska kół przednich – tylny i przedni most napędowy

 

5. Płyny eksploatacyjne – płyny eksploatacyjne użyte w pojeździe niezbędne do przeprowadzenia naprawy objętej Gwarancją 12 z wyłączeniem dodatków do paliwa i płynu do spryskiwaczy

 

Przebieg i wiek pojazdu muszą być udokumentowane historią serwisową zapisaną w książce serwisowej pojazdu. Programem może zostać objęty również pojazd bez tzw. historii serwisowej, jeżeli spełnia powyższe warunki oraz przejdzie w autoryzowanym serwisie Forda przegląd kwalifikujący go do włączenia do programu. Od tego momentu pojazd objęty jest programem „Gwarancja 12″ do chwili kolejnego przeglądu okresowego wykonywanego w autoryzowanym serwisie Forda lub przez okres nie dłuższy niż 12 miesięcy i z ograniczeniem przebiegu do 200.000 km i wieku 120 miesięcy.

 

Jeżeli pojazd zmieni właściciela w drodze sprzedaży, dziedziczenia lub aktu darowizny, program „Gwarancja 12″ będzie nadal obowiązywał w niezmienionym zakresie aż do wcześniej ustalonego terminu jego wygaśnięcia.

 

Klient zobowiązany jest do wykonywania wszystkich przeglądów okresowych w autoryzowanych serwisach Forda zgodnie z planem obsługi pojazdu określonym przez Ford Polska oraz do wykorzystywania pojazdu zgodnie z jego przeznaczeniem i w zgodzie z zaleceniami opisanymi w instrukcji obsługi pojazdu.

 

Wszelkie naprawy elementów objętych programem „Gwarancja 12″ muszą być wykonywane w autoryzowanych serwisach Forda. Wszelkie skutki napraw wykonanych poza siecią autoryzowanych serwisów Forda, które będą miały wpływ na elementy i zespoły wymienione w zakresie programu „Gwarancja 12″, nie będą objęte programem.

 

Klient zobowiązany jest okazać kopię polisy podczas zgłoszenia awarii w ramach programu „Gwarancja 12″.

 

W ostatnich latach Ford Polska intensywnie szkoli i podnosi kwalifikacje pracowników zatrudnionych w autoryzowanych serwisach Forda. Celem tych działań jest zapewnienie klientom jak najwyższego poziomu świadczonych usług oraz zapewnienie pracownikom dostępu do najnowszych technologii obsługi i napraw samochodów. Dzięki tym działaniom sieć autoryzowanych serwisów Forda cieszy się coraz większym zaufaniem klientów.

 

Autor: TH
Źródło: mototarget.pl
fot. Ford

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.