Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Oprócz drobnych zmian w wyglądzie Citroen do swojego SUV-a wprowadził dwu sprzęgłową skrzynię biegów.object2 C Crosser ze skrzynią Mitsubishi

Dodajmy, że dotychczas przekładnia DCS (Dual Clutch System) była oferowana w bliźniaczym Mitsubishi Outlanderze, ponadto skrzynia biegów o podobnym działaniu stosowana jest również w Mitsubishi Lancerze EVO. Nowa skrzynia biegów DCS dostępna jest jako opcja w wersjach z silnikiem HDi 160 KM FAP.

6-przełożeniowa skrzynia DCS obejmuje dwie tradycyjne pół-skrzynie, z których każda dysponuje własnym sprzęgłem. Pierwsza pół-skrzynia obsługuje przełożenia nieparzyste : 1, 3 i 5 oraz bieg wsteczny. Druga natomiast biegi parzyste : 2, 4 i 6. Oryginalność jej funkcjonowania polega na tym, iż, w większości faz pracy skrzyni włączone są jednocześnie 2 przełożenia, po jednym w każdej z pół-skrzyń. Operacja zmiany przełożenia przebiega natychmiastowo i bez szarpnięć, ponieważ nie dochodzi do spadku momentu obrotowego. Zmiana przełożenia jest nieodczuwalna przez kierowcę i pasażerów. Kierowca może dokonywać zmiany biegów za pomocą tradycyjnej przekładni lub manetkami przy kierownicy. Ta skrzynia biegów współpracuje z systemem wspomagania ruszania na wzniesieniu. Ułatwia ruszanie i manewry na pochyłościach o kącie równym lub większym niż 5°. Jak zapewnia producent w cyklu mieszanym zużycie paliwa wynosi 7,3 l/100 km, a emisja CO2 192 g/km.

We wnętrzu C-Crossera dokonano drobnych zmian. Przede wszystkim deska rozdzielcza wykonana została z miękkich, przeszywanych materiałów o wysokiej jakości, w tym nakładki na zestaw wskaźników i końcówki zmiany biegów, górna część paneli drzwi również pokryto lepszej jakości okleiną, zmodernizowano zestaw wskaźników z chromowanymi obręczami zegarów, nowe wykończenie otrzymały przełączniki systemu klimatyzacji, a w trzecim rzędzie wprowadzono pełne zagłówki.

W zakresie wyposażenia, C-Crosser zyskał automatyczne wycieraczki z możliwością regulacji wrażliwości czujnika, w celu dostosowania ich pracy do potrzeb w danej chwili. Ponadto wersja z silnikiem HDi 160 KM FAP dysponuje w dwóch najwyższych poziomach wykończenia chromowanymi końcówkami układu wydechowego. W modelach wyposażonych w system audio hifi Rockford Fosgate, moc cyfrowego wzmacniacza wzrosła z 650 do 710 W. W gamie kolorów pojawiły się dwie nowe barwy lakieru karoserii: brązowy Mangaro i niebieski Profond, który zastąpił dotychczasowy niebieski Muzzano.

Wersje wyposażone w silnik HDi 160 KM FAP, z 6-przełożeniową mechaniczną skrzynią biegów, wykazują niższy poziom zużycia paliwa i emisji CO2 w cyklu mieszanym, odpowiednio 7.0 l/100 km i 185 g/km.

źródło: Citroen
www.auto-news.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.