Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Dzięki atletycznej stylistyce, doskonałym właściwościom jezdnym i mocnemu silnikowi BMW Z4 osiągnęło spektakularny sukces w klasie roadsterów premium poparty pozycją lidera segmentu w latach 2009 i 2010.Pod koniec tego roku w BMW Z4 zadebiutuje kolejne technologiczne rozwiązanie: opracowany od podstaw 2-lirowy silnik z technologią TwinPower Turbo rozwijający 176 kW/240 KM. Jednostka będzie pracowała pod maską modelu BMW Z4 sDrive28i.

 

Technologia TwinPower Turbo zastosowana w nowym, doładowanym 4-cylindrowym silniku z aluminiową skrzynią korbową – dostępnym obecnie w BMW X1 xDrive28i – zapewnia zwiększony moment obrotowy, lepsze osiągi oraz znacząco zredukowane zużycie paliwa i obniżony poziom emisji w porównaniu z jednostką 6-cylindrową dostępną w BMW Z4 sDrive30. Szczegółowe dane techniczne, łącznie z osiągami nowego roadstera BMW, zostaną podane w połowie roku.

 

Ten nowoopracowany silnik wykorzystuje unikalną technologię BMW TwinPower Turbo. Oznacza to zastosowanie bezpośredniego wtrysku High Precision Injection oraz turbosprężarki zasilanej z dwóch kanałów wydechowych. Uzupełnieniem tej technologii jest system płynnej regulacji rozrządu VANOS oraz system sterowania zmiennym skokiem zaworu ssącego w rozrządzie VALVETRONIC.

 

Nowy, 2-litrowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo zastosowany w BMW Z4 sDrive28i jest więc kolejnym kamieniem milowym w firmowej strategii BMW EfficientDynamics.

 

Autor: Marcin Skrzyński

 

Źródło: mototarget.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.