Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Abarth 695 Tributo Ferrari wejdzie do sprzedaży w Wielkiej Brytanii w ograniczonej liczbie 152 egzemplarzy.object2 Abarth 695 Tributo Ferrari

Oryginalny Abarth 695 zadebiutował w latach 60. dwudziestego wieku, a pod jego maską pracował silnik o mocy 38 KM, który po zakrojonym na szeroką skalę tuningu mógł rozwijać całe 50 KM.

 

1.4-litrowy, turbodoładowany silnik wersji oferowanej obecnie produkuje 180 KM przy 5 500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 3 000 obr./min. Mimo, że osiągi tego małego auta nie zrobią wrażenia na właścicielach prawdziwych Ferrari, to trzeba przyznać, że sprint od 0 do 100 km/h w siedem sekund i prędkość maksymalna w okolicach 225 km/h są więcej niż wystarczające.

 

Ciekawostką jest elektro-hydrauliczna przekładnia Abarth Competizione z łopatkami do zmiany biegów umieszczonymi przy kierownicy. Skrzynia posiada specjalny tryb pracy „Sport”, którego włączenie daje ostrzejsze, bardziej sportowe reakcje przepustnicy, układu kierowniczego i samej przekładni.

 

Abarth 695 Tributo Ferrari sprzedawany będzie wyłącznie w 17 wybranych punktach dilerskich w Wielkiej Brytanii. Ceny rozpoczynają się od 29 600 funtów.

 

Autor: Marcin Skrzyński
Źródło: Moto Target

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.

brak-podgladu-600

We Frankfurcie swój światowy debiut będzie miał Abarth 695 „Tributo Ferrari”.object2 Abarth 695 Tributo Ferrari

Ta nowa wersja modelu Abarth 500 ma potwierdzać powiązanie Abartha i Ferrari opierające się na podobnych wartościach – włoski styl i wyścigowa dusza.  Obie marki przyczyniły się do legendy włoskich wyścigów na całym świecie. Legendarni twórcy obu marek podążali podobną drogą w swojej karierze: najpierw kierowcy, potem tunerzy, a na końcu szefowie firm wzbudzających prawdziwy szacunek w świecie wyścigów samochodowych. Obydwaj byli związani w przeszłości: np. w 1953 narodził się jedyny w swoim rodzaju Ferrari-Abarth. Było to Ferrari 166/250 MM Abarth. Samochód ten startował w różnych międzynarodowych zawodach, wraz z legendarnym Mille Miglia. Powiązanie między dwoma firmami zostało wzmocnione przede wszystkim przez układy wydechowe zaprojektowane przez firmę Abarth specjalnie dla samochodów budowanych w Maranello: wiele układów zostało stworzonych dla wielu aut Ferrari, niektóre z nich zdobywały tytuły mistrzowskie.

Ostatnio, te dwie marki odnowiły swoją współpracę. Pierwszym tego efektem było dostarczenie limitowanej i numerowanej serii Abarth 500 do europejskich dealerów Ferrari w ciągu ostatnich miesięcy do użycia, jako samochody zastępcze dla klientów.

Tegoroczną nowością jest natomiast Abarth 695 „Tributo Ferrari”, mały ekskluzywny samochód o sportowych aspiracjach. Model ten wyróżnia się istotnymi modyfikacjami wprowadzonymi przez inżynierów Abarth i Ferrari. Napęd pojazdu stanowi silnik 1.4 T-Jet 16V dysponujący mocą 180 KM, współpracujący z elektromechaniczną przekładnią MTA (zautomatyzowana manualna skrzynia biegów) ze zmianą biegów w postaci przycisków na kierownicy, zainspirowaną samochodami wyścigowymi, która w pełni wykorzystuje właściwości silnika zmniejszając czas zmiany przełożeń.

Samochód wyposażony został w ogumienie na 17-calowych kołach z lekkich stopów, zainspirowanych wzorem felg Ferrari. Wzmocniono zawieszenie i układ hamulcowy wprowadzając: 284 mm wieloczęściowe tarcze ze stałymi cztero-tłokowymi zaciskami, marki  Brembo oraz specjalne amortyzatory. Ponadto układ wydechowy „Record Monza” z ciśnieniem przeciwprężnym i „trybem dual”, zaprojektowany by poprawić wydajność silnika i dostarczyć inspirujący dźwięk od 3000 obr/min.

 Abarth 695 „Tributo Ferrari” wyróżnia się lakierem – Czerwony Scuderia, z lusterkami z włókna węglowego i detalami – tylny dyfuzor w kolorze Szary Racing. Na wyposażeniu znalazły się  m in  ksenonowe reflektory. Specjalny wystrój otrzymało również wnętrze. Fotele „Abarth Corse by Sabelt” wykończone czarną skórą z powłoką i podstawą z włókna węglowego. Te siedzenia oferują znakomitą mieszankę cech wyścigowych – lekkość (10 kg mniej niż w normalnych siedzeniach) i możliwość utrzymania kierowcy w miejscu przy działaniu sił podłużnych i bocznych, dzięki elementom wspierającym wypełnionym pianą odporną na zgniecenia – z ergonomią i wygodą siedzeń drogowych. Kierownica obszyta czarną skórą z wkładkami z czerwonej skóry i trzykolorowym środkiem, na którym zamocowane są przyciski zmiany biegów MTA. Deska  rozdzielcza została wykonana specjalnie przez Jaeger i zainspirowana typowymi deskami Ferrari. Ponadto dywaniki pokryte aluminium, a pedały posiadają logo skorpiona. Każdy egzemplarz tego wyjątkowego auta posiada emblemat z numerem seryjnym pojazdu.

źródło: Fiat/Abarth
www.auto-news.pl

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.