Ratuj Głuszca
Chiny

19 grudnia br. w Szanghaju została otwarta pierwsza na świecie Polish Startup Embassy. Jej pomysłodawcą i założycielem jest Polska Przedsiębiorcza. Ambasada ma na celu pomoc polskim przedsiębiorcom w rozwijaniu działalności na jednym z największych światowych rynków.

Prezydent Bronisław Komorowski od niedzieli przebywa z kilkudniową wizytą w Chinach, która jest pierwszą od 14 lat wizytą polskiego prezydenta w Państwie Środka. Ma ona na celu wzmocnienie wizerunku Polski jako ważnego państwa UE oraz istotnego partnera gospodarczego, u którego warto inwestować.

- Polska jest sama w sobie dużym rynkiem. Ma też swoją silną pozycję w wymiarze politycznym i gospodarczym. Polska powinna być postrzegana jako brama do 500-milionowego rynku ogólnoeuropejskiego – podkreślił Prezydent Komorowski w oświadczeniu dla prasy.

W poniedziałek, 19 grudnia 2011 r. w Szanghaju została otwarta pierwsza polska ambasada dla start-upów. Dzięki współpracy nawiązanej z Chinami polskie start-upy będą miały możliwość prowadzenia swoich firm w Chinach. Otrzymają dostęp do biur w dwóch lokalizacjach: w Szanghaju i Chengdu. Będą miały także możliwość elektronicznego zarządzania start-upem (za pomocą pakietu usług) oraz nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi inwestorami, kontrahentami i partnerami w Chinach.

- Umożliwienie wyjścia polskim start-upom na rynki międzynarodowe jest kolejnym elementem budowy ekosystemu w ramach strategii „Droga do Polski Przedsiębiorczej”, która zakłada zbudowanie najlepszego systemu wspierania przedsiębiorczości na świecie – podkreślał Dariusz Żuk, prezes Polski Przedsiębiorczej, podczas otwarcia pierwszej zagranicznej placówki.

Z kolei Jacek Aleksandrowicz, wiceprezes Polski Przedsiębiorczej zaznaczył, że organizacja chce poprzez swoje działanie kreować polskie marki na miarę Skype’a.-Jest to możliwe dzięki stworzeniu systemu ułatwiającego im wejście i funkcjonowanie poza granicami kraju – w tych miejscach, które są kluczowe dla rozwoju światowej gospodarki – wyjaśnił.

Polish Startup Embassy to szansa na podbicie chińskiego rynku przez polskie firmy. Jako pierwsze do Chin wyjechały 3 najlepsze firmy z branży high-tech, w które zainwestował wcześniej AIP Seed Capital. Są to: Bionik – firma zapewniająca bezpieczeństwo danych biznesowych, firma Magma – twórca łazika marsjańskiego oraz firma Kerris Mobile – zajmująca się m. in. brokeringiem usług lokalizacyjnych.

Ze względu na innowacyjne rozwiązania, które proponują start-upy z Polski, mogą one wzbudzić duże zainteresowanie w Chinach, co daje szansę na szybkie wprowadzenie powyższych usług na azjatycki rynek. Podobne nadzieje żywią przedstawiciele firm. –Liczymy na możliwość rozwijania naszych aplikacji jak również tworzonych przez nas technologii mobilnych. Chcemy się skupić szczególnie na rynku smartfonów – mówi Andrzej Grużdź z firmy Kerris Mobile.

W trakcie swojej 3-dniowej wizyty w Chinach, polskie start-upy spotkają się z potencjalnymi parterami, kontrahentami, inwestorami oraz chińskimi przedstawicielami instytucji wspierających nowy biznes.

-Nasza obecność w Polish Startup Embassy w Chinach jest unikalną szansą na wypromowanie produktów, nawiązanie współpracy z przedstawicielami chińskich parków technologicznych, firm z otoczenia biznesu oraz pozyskanie inwestorów strategicznych – mówi Grzegorz Koprowski, prezes firmy Bionik. -Liczymy na eksport polskiej myśli technicznej na rynek chiński, który stanowi dla naszej firmy obszar wielkiego potencjału i nieograniczonych możliwości.

Już niedługo Polska Przedsiębiorcza otworzy kolejne polskie ambasady start-upów w Stanach Zjednoczonych, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii i Indiach.
Chiny to drugi największy rynek azjatycki, na który trafiają polskie produkty i usługi. Na koniec listopada 2010 roku udział eksportu z Polski do Chin wynosił 1,05% całości krajowego eksportu. Z kolei import z Chin do Polski, zgodnie z danymi Ministerstwa Gospodarki, stanowi aż 9,48% , co czyni Chiny drugim największym importerem Polski. Równocześnie Chiny plasują się na pierwszym miejscu spośród wszystkich polskich partnerów handlowych ze względu na ujemne saldo w handlu zagranicznym.

***

Polska Przedsiębiorcza stanowi obecnie jedną z największych i najważniejszych dla polskiej przedsiębiorczości instytucji. W ramach dotychczasowej działalności wykreowała kilkadziesiąt inicjatyw, w których udział wzięło ponad 100 tysięcy młodych osób, powstało ponad 5 tysięcy firm i utworzonych zostało tysiące nowych miejsc pracy. Polska Przedsiębiorcza realizuje  obecnie swoją wizję poprzez 3 główne instytucje:

AIP – największą w Europie sieć Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, stanowiących miejsca, gdzie można najszybciej, najtaniej i najmniej ryzykownie w Europie zacząć prowadzić swój biznes. W ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości obecnie rozwija się ponad 1300 podmiotów.

AIP Seed Capital – nowatorski fundusz seedowy inwestujący w najlepsze polskie start-upy. Fundusz oferuje najprostszy i najskuteczniejszy system inwestowania w polskie start – upy. W jego ramach wybranych zostało 51 pomysłów, w które AIP zainwestowało ponad 5 mln. Zł. Poza środkami finansowymi AIP zapewnia mentoring guru start-upów, dostęp do drugiej rundy inwestycji m. in. z udziałem inwestorów z Doliny Krzemowej oraz wszelkie usługi oferowane przez startujące AIP Business Links (m. in. dostęp do biur, usług księgowych, prawnych i networkingowych).

AIP Busines Link – sieć najlepszych na świecie centrów rozwoju biznesu dla start-upów. Oferta AIP BL oparta jest na trzech filarach: usługi, społeczność, edukacja, które wspólnie tworzą unikalny na europejskim rynku ekosystem, umożliwiający firmom dynamiczny rozwój. W ramach jednego pakietu TOP 1000 udostępnione są klientom kompleksowe usługi, pozwalające na proste i efektywne prowadzenie firmy z dowolnego miejsca na świecie za jedyne 500 zł (netto) miesięcznie. Ponadto w ofercie znajdują się komfortowe miejsca pracy, nowoczesne sale konferencyjne, sale spotkań z zapleczem multimedialnym oraz przestrzenie networkingowe. Wizytówką AIP Business Link są laboratoria, czyli wyjątkowe miejsca, sprzyjające pracy twórczej. Ofertę dodatkowo wzbogacają liczne szkolenia, warsztaty oraz wszelkie formy doradztwa (coaching, mentoring) dostosowane do poziomu zaawansowania firmy. W zakresie społecznym ofertę dopełniają spotkania z ludźmi świata biznesu oraz venty integracyjne. Pierwsze z centrów zostało otwarte 25 listopada w nowoczesnym biurowcu Zebra Tower w Warszawie. Już niebawem powstaną kolejne tego typu centra w innych miastach polskich, a także w innych lokalizacjach zagranicznych.

Więcej informacji na stronie: http://polskaprzedsiebiorcza.pl

Dodatkowych informacji udziela:
Adelajda Kołodziejska, Agencja JUSTA PR, tel. 516 1400 41, e-mail: a.kolodziejska@justapr.pl.

Komentarzy: 4 w artykule: ”Prezydent Komorowski otworzył pierwszą ambasadę dla start-upów w Chinach!”

  1. wcvaef pisze:

    wcvaef…

    Your information is extremely unique…

  2. nba pisze:

    nba…

    I love this site – its so usefull and helpfull…

  3. COUNTERSTRIKE pisze:

    COUNTERSTRIKE…

    Great looking website. Think you did a bunch of your ownyour very own html coding…

  4. counterstrike pisze:

    counterstrike…

    Astonishingly user pleasant site. Astounding details available on couple of clicks on…

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.