Ratuj Głuszca
Mercedes6

Prezes Mercedes-Benz Polska, Jan Madej zaprosił dziennikarzy zajmujących się problematyką motoryzacyjną na śniadanie prasowe. Przedstawił raport o sytuacji Mercedesa na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Dział samochodów osobowych Mercedes-Benz Cars (Mercedes-Benz, smart) osiągnął bardzo dobrą sprzedaż, obejmując tym samym pozycję lidera w klasie premium. Łączna suma zarejestrowanych pojazdów osobowych Mercedes-Benz to 4862 egzemplarze. Rok 2011 był również rewelacyjny dla marki smart, która zakończyła ten okres z wynikiem 111 zarejestrowanych pojazdów. To daje 73,4-procentowy wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Prezes Jan Madej w trakcie swojego wystąpienia zaprezentował pierwszy raz w Polsce nowy model Mercedesa 500 SL.

Rok 2011 był bardzo ciężkim okresem. Widać to w raporcie Cepik, który wskazał, że w zeszłym roku rynek poszedł ostro w dół. Nas cieszy to, że niemo braku „kratk” udało się nam szybko dostosować do potrzeb rynku oferując szereg ciekawych propozycji dla naszych klientów. To wszystko spowodowało, że Mercedes-Bez Polska nie tylko zakończył rok z rewelacyjnym wynikiem, ale również osiągnął pozycji lidera wśród marek Premium na polskim runku.– mówi Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars.

Dla Mercedesa 2011 był rokiem debiutu wielu modeli. Na początku roku w salonach pojawił się długo wyczekiwany następca pierwszej generacji Klasy CLS, który cieszył się ogromną popularnością. Aż 286 nowo zarejestrowanych egzemplarzy dało mu silną pozycję lidera w klasie czerodrtzwiowych coupe.

Kolejna nowość to Mercedes-Benz Klasy C, która już kolejny rok pozostaje liderem w swoim segmencie wśród marek Premium. Choć bez „kratki” nadal dużą popularnością cieszą się SUV-y. Tu dominował model GLK, z typową dla Mercedesa jakością, funkcjonalnością i wyróżniającym się designem. Sporym zainteresowaniem cieszyła się również Klasa M poprzedniej generacji, która w salonach była dostępna do października jak nowy model, który od samego początku zdobył serca Klientów. Tym samym w klasie dużych SUV-ów klasy Premium Mercedes nie miał sobie równych – od momentu premiery Klasy G ponad 30 lat temu, klienci na całym świecie odebrali kluczyki do ponad 2 milionów sztuk SUV –ów Klasy G, M, R, GL i GLK.

W ciągu ponad 30 lat rynkowej kariery Klasy G zaprezentowano w tym segmencie kolejne cztery modele. Od lipca 2010 roku, miesiąc po miesiącu biją one kolejne rekordy sprzedaży. Znakomicie przyjęta nowa Klasa M tylko poprawi te wyniki. Dziś SUV-y to istotny filar sprzedaży Mercedes-Benz Polska – mówi Paweł Miszkowski

Najpopularniejszym modelem z gwiazdą na masce kolejny rok z rzędu okazała się być Klasa E (862 egzemplarzy). Niewiele mniej Klientów wybrało Klasę C (827 egzemplarzy) oraz Klasę A (686 samochodów). Co ciekawe, Klasa S, która ma przed sobą ostatni rok produkcji nadal cieszy się ogromną popularnością (limuzyna i coupé – 148 pojazdów). Wartym odnotowania faktem jest większe zainteresowanie kultową Klasą G, którą w 2011. roku produkcji zakupiło 27 Klientów.

Sprzedaż ogółem 4973 szt., w tym Mercedes-Benz: 4862 szt. (-1.0 %),, smart: 111 szt. (+ 73,4 %)
- Najpopularniejsze modele Klasa A: 686 szt. (411 szt. w 2010 r.)
- Klasa B: 531 szt. (740 szt. w 2010 r.)
- Klasa C: 827 szt. (654 szt. w 2010 r.)
- Klasa E: 862 szt. (868 szt. w 2010 r.)
- Klasa S: 148 szt. (247 szt. w 2010 r.)
- SUV: (Klasy R, M, GL/G bez GLK): 902 szt. (755 w 2010 r.)

Debiuty 2012: Już na początku roku pojawi się Mercedes-Benz zaprezentuje zupełnie nową generację roadstera SL – po raz pierwszy niemal całkowicie wykonanego z aluminium. W porównaniu do poprzednika, jego masa własna spadła aż o 140 kg. Wprowadzenie nowego Mercedes-Benz Klasy SL oznacza kontynuację 60-letniej historii sukcesu dla dużych Roadsterów. W marcu w Genewie zadebiutuje nowa Klasa A. Dynamiczna, pełna ekspresyjnych linii i nowoczesna technologia z czterycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym, dwusprzęgłową przekładnią oraz systemem ostrzegania przed kolizją na czele. To już drugi z pięciu modeli nowej generacji kompaktów. Kolejne zadebiutują w ciągu najbliższych trzech lat.

W drugiej połowie roku, na targach w Paryżu, Mercedes-Benz pokaże długo wyczekiwanego CLS-a w wersji Shooting Break, co połączy się z polskim debiutem smarta fortwo electric drive. Natomiast końcówka roku to premiera flagowego modelu w klasie SUV, a mianowicie zupełnie nowej Klasy GL.

Autor: Notka prasowa Mercedes

Komentarzy: 3 w artykule: ”Nowy SL 500 na śniadaniu u Prezesa”

  1. COUNTERSTRIKE pisze:

    COUNTERSTRIKE…

    Maintain the good work and delivering in the group!…

  2. Google pisze:

    Google…

    Every after inside a when we decide on blogs that we study. Listed beneath are the latest web sites that we decide on….

  3. Google pisze:

    Google…

    We prefer to honor many other web internet sites on the net, even when they aren’t linked to us, by linking to them. Under are some webpages worth checking out….

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.