Ratuj Głuszca
Mercedes6

Prezes Mercedes-Benz Polska, Jan Madej zaprosił dziennikarzy zajmujących się problematyką motoryzacyjną na śniadanie prasowe. Przedstawił raport o sytuacji Mercedesa na rynku motoryzacyjnym w Polsce. Dział samochodów osobowych Mercedes-Benz Cars (Mercedes-Benz, smart) osiągnął bardzo dobrą sprzedaż, obejmując tym samym pozycję lidera w klasie premium. Łączna suma zarejestrowanych pojazdów osobowych Mercedes-Benz to 4862 egzemplarze. Rok 2011 był również rewelacyjny dla marki smart, która zakończyła ten okres z wynikiem 111 zarejestrowanych pojazdów. To daje 73,4-procentowy wzrost względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Prezes Jan Madej w trakcie swojego wystąpienia zaprezentował pierwszy raz w Polsce nowy model Mercedesa 500 SL.

Rok 2011 był bardzo ciężkim okresem. Widać to w raporcie Cepik, który wskazał, że w zeszłym roku rynek poszedł ostro w dół. Nas cieszy to, że niemo braku „kratk” udało się nam szybko dostosować do potrzeb rynku oferując szereg ciekawych propozycji dla naszych klientów. To wszystko spowodowało, że Mercedes-Bez Polska nie tylko zakończył rok z rewelacyjnym wynikiem, ale również osiągnął pozycji lidera wśród marek Premium na polskim runku.– mówi Paweł Miszkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars.

Dla Mercedesa 2011 był rokiem debiutu wielu modeli. Na początku roku w salonach pojawił się długo wyczekiwany następca pierwszej generacji Klasy CLS, który cieszył się ogromną popularnością. Aż 286 nowo zarejestrowanych egzemplarzy dało mu silną pozycję lidera w klasie czerodrtzwiowych coupe.

Kolejna nowość to Mercedes-Benz Klasy C, która już kolejny rok pozostaje liderem w swoim segmencie wśród marek Premium. Choć bez „kratki” nadal dużą popularnością cieszą się SUV-y. Tu dominował model GLK, z typową dla Mercedesa jakością, funkcjonalnością i wyróżniającym się designem. Sporym zainteresowaniem cieszyła się również Klasa M poprzedniej generacji, która w salonach była dostępna do października jak nowy model, który od samego początku zdobył serca Klientów. Tym samym w klasie dużych SUV-ów klasy Premium Mercedes nie miał sobie równych – od momentu premiery Klasy G ponad 30 lat temu, klienci na całym świecie odebrali kluczyki do ponad 2 milionów sztuk SUV –ów Klasy G, M, R, GL i GLK.

W ciągu ponad 30 lat rynkowej kariery Klasy G zaprezentowano w tym segmencie kolejne cztery modele. Od lipca 2010 roku, miesiąc po miesiącu biją one kolejne rekordy sprzedaży. Znakomicie przyjęta nowa Klasa M tylko poprawi te wyniki. Dziś SUV-y to istotny filar sprzedaży Mercedes-Benz Polska – mówi Paweł Miszkowski

Najpopularniejszym modelem z gwiazdą na masce kolejny rok z rzędu okazała się być Klasa E (862 egzemplarzy). Niewiele mniej Klientów wybrało Klasę C (827 egzemplarzy) oraz Klasę A (686 samochodów). Co ciekawe, Klasa S, która ma przed sobą ostatni rok produkcji nadal cieszy się ogromną popularnością (limuzyna i coupé – 148 pojazdów). Wartym odnotowania faktem jest większe zainteresowanie kultową Klasą G, którą w 2011. roku produkcji zakupiło 27 Klientów.

Sprzedaż ogółem 4973 szt., w tym Mercedes-Benz: 4862 szt. (-1.0 %),, smart: 111 szt. (+ 73,4 %)
- Najpopularniejsze modele Klasa A: 686 szt. (411 szt. w 2010 r.)
- Klasa B: 531 szt. (740 szt. w 2010 r.)
- Klasa C: 827 szt. (654 szt. w 2010 r.)
- Klasa E: 862 szt. (868 szt. w 2010 r.)
- Klasa S: 148 szt. (247 szt. w 2010 r.)
- SUV: (Klasy R, M, GL/G bez GLK): 902 szt. (755 w 2010 r.)

Debiuty 2012: Już na początku roku pojawi się Mercedes-Benz zaprezentuje zupełnie nową generację roadstera SL – po raz pierwszy niemal całkowicie wykonanego z aluminium. W porównaniu do poprzednika, jego masa własna spadła aż o 140 kg. Wprowadzenie nowego Mercedes-Benz Klasy SL oznacza kontynuację 60-letniej historii sukcesu dla dużych Roadsterów. W marcu w Genewie zadebiutuje nowa Klasa A. Dynamiczna, pełna ekspresyjnych linii i nowoczesna technologia z czterycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym, dwusprzęgłową przekładnią oraz systemem ostrzegania przed kolizją na czele. To już drugi z pięciu modeli nowej generacji kompaktów. Kolejne zadebiutują w ciągu najbliższych trzech lat.

W drugiej połowie roku, na targach w Paryżu, Mercedes-Benz pokaże długo wyczekiwanego CLS-a w wersji Shooting Break, co połączy się z polskim debiutem smarta fortwo electric drive. Natomiast końcówka roku to premiera flagowego modelu w klasie SUV, a mianowicie zupełnie nowej Klasy GL.

Autor: Notka prasowa Mercedes

Komentarzy: 2 w artykule: ”Nowy SL 500 na śniadaniu u Prezesa”

  1. COUNTERSTRIKE pisze:

    COUNTERSTRIKE…

    Maintain the good work and delivering in the group!…

  2. Google pisze:

    Google…

    Every after inside a when we decide on blogs that we study. Listed beneath are the latest web sites that we decide on….

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.