Ratuj Głuszca
koszyk

Żabka planuje dalszą ekspansję na polskim rynku. Sieć, której właścicielem jest fundusz Mid Europa Partners, do końca tego roku zamierza otworzyć 150 sklepów, stając się jedną z pięciu największych sieci detalicznych w kraju.

Sieć sklepów Żabka liczy dziś 2750 sklepów w całej Polsce, z czego 165 występuje pod marką Freshmarket.

 – Plan zakłada 2900 i póki co nie widzimy zagrożenia, aby go nie zrealizować – mówi Agencji Informacyjnej Newseria o planach do końca roku Jacek Roszyk, prezes zarządu Żabka Polska.

Tym bardziej, że cztery ostatnie miesiące pokazały, że jest to możliwe. Sieć poszerzyła się w tym czasie o dodatkowych 140 sklepów.

 – Staramy się, żeby dziennie powstawał przynajmniej jeden sklep Żabka albo Freshmarket – zapewnia Jacek Roszyk.

Jak podkreśla, realizacja tych planów inwestycyjnych ma przełożyć się na poprawę wyników sprzedaży. Udział Żabki w rynku nie przekracza dziś 5 procent.

 – Zwiększenie udziałów to nasz obowiązek. Założenia są takie, żebyśmy na początek byli przynajmniej w piątce największych sieci detalicznych w tym kraju – konkretyzuje plany szef sieci.

W realizacji tego celu ma pomóc również inwestycja w wyposażenie nowych sklepów i w przebudowę już istniejących.

 – Tak naprawdę możemy mówić o remodelingu – zaznacza Jacek Roszyk. – Czyli o zupełnie innym podejściu do funkcji, jakie poszczególne kategorie produktowe mają spełniać w naszym sklepie. Będzie nowy layout, nowe rozłożenie regałów, nowy sprzęt  począwszy od sprzętu związanego z Fresh Cafe po duże szafy chłodnicze i szafy mroźnicze. Słowem wszystko, co ma wspomóc sprzedaż produktów świeżych.

Wszystko, by spełnić oczekiwania klienta, którym – według modelu – jest osoba mieszkająca, ucząca się albo pracująca blisko Żabki albo Freshmarketu.

 – To też osoba, która ceni sobie czas i widzi korzyści z dokonywania zakupów w sklepie Żabka, właśnie z punktu widzenia oszczędności czasu i dobrze, sprawnie dobranego asortymentu – dodaje Roszyk.

Szef Żabki zwraca uwagę na charakterystykę naszego rynku, który – jego zdaniem – jest rozdrobniony i niezwykle konkurencyjny.

 – W moim odczuciu, a także zdaniem ekspertów, jest najbardziej konkurencyjny w całej Europie – dodaje.

Żabka Polska, podobnie, jak i pozostali gracze, znajdujący się na rynku detalicznym szuka dziś nowych rozwiązań, które byłyby odpowiedzią na wyzwania, jakie niesie ze sobą spowolnienie gospodarcze i sytuacja kryzysowa, coraz bardziej dające się we znaki uczestnikom rynku.

Cena odgrywa większą rolę niż kiedyś – tłumaczy Jacek Roszyk. – Stąd też nasze decyzje o wprowadzeniu marki własnej, która z założenia jest 25- 30 proc. tańsza niż produkt brandowy.

Źródło: newseria.pl

Jeden komentarz :) w artykule: ”Ekspansja jednej z sieci handlowych. Otwierają jeden sklep dziennie”

  1. COUNTERSTRIKE pisze:

    COUNTERSTRIKE…

    Passion the website– really user pleasant and whole lots to see!…

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.