Ratuj Głuszca
SONY DSC

Z danych Związku Banków Polskich wynika, że zainteresowanie bankowością internetową wśród małych i średnich przedsiębiorstw jest coraz większe. Dostęp do konta w internecie ma już 1,8 mln firm. Ich liczba z roku na rok rośnie w tempie ok. 9procentowym. 

Przedsiębiorcy coraz chętniej wybierają wygodę związaną z bankowością internetową. Pokazują to wyraźnie statystyki Związku Banków Polskich.

 – Liczba małych i średnich przedsiębiorców, którzy mają podpisane umowy z bankami wzrasta rok do roku. Czasem jest to 9 proc., a czasem – 12 proc. – mówi prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz. – Pocieszającą informacją jest to, że blisko 1,8 mln naszych przedsiębiorców ma dostęp do bankowości internetowej.

Z czego większość, bo 1,3 mln firm aktywnie z tego dostępu korzysta.

 – To oznacza, że przedsiębiorcy nie tracą czasu, rozwiązują swoje problemy płatniczo-rozliczeniowe na odległość – podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Krzysztof Pietraszkiewicz.

Jak wynika z danych ZBP, coraz częściej elektroniczna forma rozliczeń finansowych jest wykorzystywana również do innych celów.

 – Na przykład do celów sprawozdawczych, do celów marketingowych, do kontaktowania się z administracją, z urzędami, z sądami itd. – dodaje Pietraszkiewicz. – Myślę, że to jest dobry kierunek i to może nas napawać optymizmem.

Przedsiębiorcy widzą w tym sposobie kontaktu z bankiem realne korzyści. Przede wszystkim oszczędzają czas i pieniądze.

 – Przede wszystkim możemy tutaj mówić o wymiernych oszczędnościach, bo przecież bankowość elektroniczna naprawdę jest tańsza niż spędzanie czasu w kolejkach do okienek bankowych i na dojazd do banku. To są konkretne korzyści – zauważa prezes ZBP.

Zaoszczędzony w ten sposób czas może być bardziej efektywnie wykorzystywany przez przedsiębiorców.

 – Ważne jest to, żeby zaoszczędzony czas wykorzystali na dalsze usługi, na produkcję czy nawet na dobry wypoczynek. To ma naprawdę ogromne znaczenie – podkreśla Krzysztof Pietraszkiewicz. – Ponadto ważna jest również szybkość wykonywania operacji i transakcji finansowych. To bardzo przyspiesza obieg pieniądza w gospodarce. 

Dobrze rozwinięta bankowość internetowa skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw to już standard w działających w Polsce bankach. Wzrastają oczekiwania klientów i do nich dostosowywana jest oferta banków.

Ulepszane są m.in. kwestia bezpieczeństwa i szybkość dokonywanych transakcji. Jak podkreślają przedstawiciele ZBP, banki chętnie promują usługi internetowe, bo dzięki temu, rezygnując z rozbudowy sieci placówek, mogą zaoferować tańsze opłaty za przelewy czy inne bankowe usługi.

Źródło: newseria.pl

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.