Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Jak schudnąć 5 kilogramów w tydzień? “Dieta cud”, “dieta oczyszczająca organizm”, “dieta zmniejszająca cholesterol”, “dieta jesienna”, „dieta bez efektu jo-jo” – w mediach aż roi się od podobnych tematów. Ukazują się one każdego dnia i dotyczą naszego sposobu odżywiania.Chcąc traktować poważnie każdy taki artykuł czy reportaż, musielibyśmy przestać jeść cokolwiek. Chociaż nawet nie, bo przecież głodówka jest powszechnie potępiana. Media wpędzają nas w manię odchudzania i kontrolowania tego, co jemy.
 
Jednak ciężko w cokolwiek bezkrytycznie wierzyć, skoro jedna gazeta pisze, że kawa poprawia przemianę materii i jest wskazana, a za dwa dni w śniadaniowym programie telewizyjnym słyszymy, że należy ją odrzucić. Reklamowane herbaty przyspieszające metabolizm zachęcają do zakupu łatwością działania, jednak niedługo potem okazuje się, że w pewnym dzienniku są one krytykowane i lekarz mówi o problemach jelitowych, jakie mogą powodować. Nawet o zielonej herbacie, która jest zalecana nie tylko dla poprawy metabolizmu, mówi się, że ma wiele skutków ubocznych (m.in. można się od niej uzależnić).

Co więc powinniśmy pić? Co jeść? Diet jest mnóstwo. Różnią się posiłkami, porami ich spożywania, liczbą kalorii, długością jej trwania. Czy jednak odchudzanie i dieta są konieczne? Czy musimy ulegać modzie? Oczywiście, że odżywianie wpływa na samopoczucie, energię i witalność naszego organizmu. Ale to, że temat diet jest na czasie i odchudza się większość celebrytek i gwiazdorów, nie znaczy, że każdy z nas musi być na diecie i musi tracić kilogramy, nie zastanawiając się czy jest to w ogóle konieczne.

Polecane diety mają wiele minusów. Przede wszystkim na przygotowywanie niektórych posiłków należy przeznaczyć wiele czasu, a potrawy są często zbyt oryginalne i za drogie. Wątpliwe jest bowiem, że na co dzień mamy w domu świeżą rukolę, jagnięcinę, bakłażana, a w środku sezonu zimowego – świeże truskawki.
Oczywiście nie należy bagatelizować tego, co jemy, bo jest to bardzo istotne. Nie powinniśmy jednak popadać w obsesje związane z liczbą spożywanych kalorii i lękiem przed przybraniem kilku gramów. Należy odżywiać się zdrowo i z rozsądkiem, a nad koniecznością diety zastanowić się kilkakrotnie.

Patrycja Jaskot

Foto: Drusbi

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.