Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Słońce za oknem, kwitną bzy, przyroda odżywa, a ty na nic nie masz ochoty, słońce rozprasza, śpiew ptaku doprowadza do szewskiej pasji…Podstawowe objawy to brak apetytu, zmęczenie, ogólne osłabienie i zniechęcenie, proste czynności wymagają nie lada wysiłku podczas gdy twoi znajomi tryskają energią, przecież jeszcze niedawno sam byłeś aktywny a teraz najchętniej zwinąłbyś się w kłębek pod kołdrą i przespał cały dzień, a tu jeszcze tyle pracy. Dobra wiadomość : wszystko z tobą w porządku! Dopadło cię wiosenne przesilenie.

 

Co to takiego?

Wiosenne przesilenie to okres między zimą, a wiosną, ściślej okres od marca do maja. Nie tak długi, ale może dać nieźle w kość. Na szczęście są sposoby by cieszyć się pełnią życia od tej chwili. Jeżeli nie masz czasu na siłownię, lub w tym stanie nawet nie mógłbyś na nią wykrzesać siły idź na spacer. Weź psa, jeżeli nie masz pożycz od sąsiadów, albo idź sam. Nie ważne! Ważne by dotlenić i rozruszać zastygły po zimie organizm. Przed pójściem spać wywietrz pokój, a poranek zacznij od prostej rozgrzewki. Wystarczy 15 minut lekkich ćwiczeń by naładować baterie na cały dzień. Zrezygnuj z tłustych śniadań, zjedź lekkie śniadanie, typu musli, przeciążony jedzeniem organizm obciąża mózg, spowalnia myślenie.

 

Zadbaj o siebie

Wyczesz starannie włosy, jeżeli jesteś kobietą pomaluj się staranniej niż zwykle. Wybierz staranne ubranie, choć nie szata zdobi człowieka to jednak „jak cię widzą tak cię piszą”, dobry wygląd to również dobre samopoczucie. Nie śpiesz się, wypij dobrą kawę, herbatę lub sok. Uśmiechaj się! Nawet jeżeli nie masz ochoty wysil się na uśmiech do dozorcy, zobaczysz jak szybko ludzie to odwzajemnią, wszyscy lubimy przebywać wśród pozytywnych, cieszących się życiem osób. Porozmawiaj z sąsiadką, kolegą z pracy, nie izoluj się, wyjdź do ludzi. Krótka pogawędka odciągnie cię na chwilę od ponurych myśli.

 

Przyczyna naszego zniechęcenia może leżeć jednak gdzie indziej. Bardzo prawdopodobne, że po zimie nasz organizm domaga się witamin. Warto zaopatrzyć się w suplementy diety, powera dodadzą nam witaminy z żeń-szeniem, są niedrogie, a działają cuda, podobnie jak kwasy omega-3, których zapotrzebowanie w prosty uzupełnimy kapsułkami tranu w krótkim czasie (efekty widocznie już po 2 tygodniach) w naturalny sposób poprawiają pamięć, koncentrację, wytrzymałość i dodają energii. Warto zaopatrzyć lodówkę w owoce i warzywa, kupujemy jabłka, pomarańcze, grejpfruty, kiwi, banany, ale także brokuły, marchew, paprykę i pomidory. Warto zainwestować w orzechy. Są najlepsze na pamięć i dobre samopoczucie. Pamiętajmy, że nasze organizmy są jak samochody napędzane na benzynę, jaką zatankujemy tak odczuje to silnik. Dlatego starajmy się w miarę możliwości wybierać najlepsze.

 

Aneta Bulkowska
foto: www.sxc.hu

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.