Ratuj Głuszca
brak-podgladu-600

Wielkie motoryzacyjne wydarzenie. Otwarcie 81 targów Genewa Motor Show stało się faktem. W pierwszym dniu trwania targów przewinęło się kilka tysięcy zwiedzających. Na tegorocznych targach nie zabrakło zarówno aut seryjnych, jak i edycji limitowanych oraz pojazdów koncepcyjnych.Można przyjrzeć się modnym od niedawna samochodom z napędem elektrycznym oraz tzw. ekologicznym. W tym roku szykuje się bardzo ciekawa wystawa, która obfituje w wiele interesujących premier.

object2 Genewa Motor Show 2011

Genewa od wielu już lat staje się centrum motoryzacyjnego świata w pierwszych dniach marca. Nie inaczej jest w tym roku, który zapowiada się bardzo ciekawie ze względu na liczbę premier i nowości, jakie były anonsowane przez producentów. Przyjrzyjmy się niektórym propozycjom, jakie będziemy mieli okazję poznać podczas wystawy.

Zacznijmy od klasy super sportowych aut, w której już na początku roku panuje bardzo duże ożywienie. Swoje nowe modele pokazali: Aston Martin (Virage), Jaguar (XKR-S), Maserati (GranCabrio Sport), Pagani (Huayra), Ferrari (FF) czy też Gumpert (Tornante). Porsche zaprezentuje limitowaną odmianę Black Edition dostępną w 911 i Boxsterze.

Z bardziej dostępnych dla zwykłego śmiertelnika aut warto zwrócić uwagę na Hondę Accord, Volkswagena Tiguana, Peugeota 308 oraz Mini – wszystkie po faceliftingu. Zobaczyliśmy także nowe wcielenia KII Rio, Volkswagena Golfa Cabrio czy też Hyundaia i40. W klasie premium wyróżnia się Mercedes z Klasą C Coupe, a także Range Rover Autobiography Ultimate, czyli najbardziej luksusowy model w historii firmy.

Całą gamę modelową wymienia Lancia. W Genewie poznaliśmy poddaną liftingowi Deltę, a także kolejną generację Ypsilona. Amerykański desant skutkuje wprowadzeniem do oferty Themy, Grand Voyagera, a także zapowiedzią Flavii. Fiat pochwalił się Freemontem, czyli włoskim Dodgem Journeyem. Silną reprezentację wystawiła frakcja ekologiczna. Tutaj na uwagę zasługują: Volvo V60 Plug-in, BMW ActiveE, Porsche Panamera S Hybrid oraz Range_e.

Na żadnej wystawie nie może zabraknąć prototypów. Nie inaczej jest w Szwajcarii. Zainteresowanie zwiedzających powinny wzbudzić takie koncepty jak: Smart Forspeed, Jaguar B 99, Rolls-Royce 102EX, Audi A3 Concept, a także Infiniti Etherea, Renault Captur i BMW Vision ConnectedDrive.

Jest też sporo nowości. Porsche do Szwajcarii przywiezło 911 Turbo S. Ci, którzy tęsknią za latem powinni łaskawym okiem spojrzeć na dwie nowości Renault: Megane CC i roadstera Wind.

Udział w targach to doskonała okazja do zapoznania się z autami, obejrzenia planowanego testu aut elektrycznych, nauczenia się tzw. Eco-drivingu, czyli   ekologicznej jazdy samochodem.

Trwające targi motoryzacyjne w Genewie są  jeszcze bardziej ekologiczne niż dotychczas. Dzięki ogromnej uwadze, jaką poświęca się przyszłym technologiom przyjaznym dla środowiska, na wystawie ponownie jest bardzo ekologicznie. Sondaże pokazują, iż zwiedzający targi motoryzacyjne nie są zainteresowani wyłącznie nowymi modelami samochodów, ale chcą także dowiedzieć się więcej o technologiach przyszłości. W jaki sposób będziemy się poruszali w przyszłości. Jaki będzie najbardziej ekologiczny napęd? Jak on działa? Kiedy te wszystkie nowinki zapowiadane przez przemysł motoryzacyjny będą dostępne na rynku? Konkretne odpowiedzi na wszystkie pytania  można uzyskać na stoiskach największych producentów, ale również w specjalnym Zielonym Pawilonie. Uczestnicy targów  mogą przetestować samochody: Chevroleta, Mercedesa, Mitsubishi, Nissana, Renaulta, Taty, Think z M-Way oraz Smarta.

Tekst i foto: Michał Żbikowski

Autor wpisu: ag

Wypowiedz się

Musiszsię zalogować aby dodać komentarz.